Hudební zprávy

A‑ha to vzali na sebe. Jejich hit jim přinesl miliardy i povýšení do rytířského stavu
Norská kapela a‑ha je známá hlavně díky písni Take On Me. Byla by ale chyba považovat ji za skupinu jednoho hitu. Její dopad na hudební scénu byl mnohem větší a hold jim vzdávají Coldplay, Metallica či Ed Sheeran. U nás po odkladech vystoupí 1. května v pražské O2 areně.

Recenze: Cenný dokument o začátcích sólové dráhy Vladimíra Mišíka
Vydavatelství Galén pokračuje ve svém bohulibém uvádění desek – historických dokumentů, které mapují polooficiální scénu sedmdesátých a osmdesátých let. V případě Mišíkova alba s výstižným názvem Na okraji se pokouší zachytit okamžik první fáze přechodu budoucího klasika českého rocku od hardrockového Flamenga na ambicióznější sólovou dráhu.

Objev britské scény Dry Cleaning: V krvi máme Led Zeppelin i Black Sabbath
Neměli žádné velké plány prorazit. Ale pak jejich tvorbu náhodou na internetu objevil americký hledač talentů a londýnským Dry Cleaning se přes noc změnil svět. Inspirací jsou jim Led Zeppelin a Black Sabbath a bývají přirovnáváni k Joy Division a The Smiths. A 26. dubna se poprvé představí i u nás v pražském Futuru.

Nedivoč: Úspěch Davida Stypky byl impuls pro všechny. Zbořil stereotypy
Ostravská kapela Nedivoč je na české hudební scéně pořád tak trochu v ústraní. Přesto jejich alba stojí za pozornost. Mají popový přesah a přitom je natáčí muzikanti s vášní pro syrovou hudbu bez studiových úprav. Moc podobných úkazů u nás není. Platí to i o jejich aktuálním albu Svítá.

Recenze: Vrcholy i pády debutu Terezy Balonové. Písničky jsou ze srdce, chybí kapela
Teprve jednadvacetiletá zpěvačka s debutem Půlnoc rozhodně nijak nepohořela. Jedenáctka skladeb nabízí několik opravdu dobrých kousků, které dokazují, jakým potenciálem disponuje. Zbytek sice neurazí, ale ani nenadchne. V celkovém součtu deska trochu nudí.