Hudební zprávy

Spasitel české rockové kytary Adam Krofian: Benzínky, dril a jiné klišé rokenrolu
S Adamem Krofianem jsme se sešli sice hlavně proto, že The Atavists vydali v prosinci třetí album Prettier Than You, ale řeč se nakonec vedla hlavně o kytaristech a o kytarách. Co zformovalo jednoho z nejzajímavějších českých hráčů mladé generace?

RECENZE: Jak zněla jedenadvacetiletá Janis Joplin? Nejen rarita, ale i skvělá hudba
Na obalu toho alba vypadá Janis Joplin jako spořádaná studentka se způsobně vyčesanými vlasy a ve svetříku, která si při odpoledním čaji půjčila kytaru, aby spolužačkám zazpívala svoji oblíbenou zamilovanou baladu. Klame tělem. Z nahrávky se ozývá skvělá bluesová zpěvačka v úchvatném rozpuku sil a talentu.

NAŽIVO: Royal Republic chrlili vodopády energie. Publikum Švédy odmítalo propustit
Nový rok na koncertních pódiích začal opravdu řízně, až freneticky. Švédská čtyřka Royal Republic ve vyprodané Arše představila řízný set, který si na nic nehrál, nepředstíral žádné umění, ale chrlil do lidí v krátkých, úderných a sloganovitých písních vodopády energie. „Přišli jsme na chvilku vás udělat šťastnými,“ řekl v jedné chvíli zpěvák a kytarista Adam Grahn. A tak tomu opravdu bylo.

RECENZE: Pokáčův megakoncert ze záznamu vyznívá lépe než na místě
Koncertní album může dopadnout jen dvěma způsoby. Buď je lepší, nebo horší než koncert sám. Kdo byl na Pokáčově vystoupení v O2 areně a není vysloveně velký obdivovatel jeho písní, musel být zklamán. Z desky ale jeho koncert vyznívá mnohem lépe. Je to víceméně Best of Pokáč naživo.

Malé vítězství Marilyna Mansona. Obžaloba ze zneužívání padla, další dvě běží
Federální soudce v úterý v Los Angeles zamítl jednu ze tří zbývajících žalob za údajné sexuální zneužívání podaných proti shock rockerovi Marilynu Mansonovi. Žalobkyně Ashley Morgan Smithline totiž propásla lhůtu na výběr nového právníka.

RECENZE: Podivín Richard Dawson zůstává nepochopeným vizionářem
Hudební svéráz Richard Dawson uzavřel svým sedmým albem Ruby Cord hudební trilogii. Po albu Peasant (2017), na němž se vypravil do středověkého 6. století a zaměřil se na život několika postav, nabídl na desce 2020 reflexi soudobého života. Tentokrát přenesl svůj zájem do budoucnosti překonávající pět století. Ale zatímco čas vzdálený několik set let je pro nás neuchopitelný, s Dawsonovou hudbou je to jinak.

RECENZE: Pohrobci R.E.M. a The Auteurs vyvolali ducha Syda Baretta
Používání superlativů zažívá už řadu let inflaci podobnou té, v níž se poslední měsíce zmítá česká ekonomika. V online době je pro úspěch často důležitější obal než to, co se skrývá pod ním. Luke Haines & Peter Buck svou tvorbu neschovávají pod žádný ochraňující název a hrdě prezentují své dvojalbum pod vlastními jmény. Přišli s deskou, jež vznikla z radosti k hudbě, bez ambic cokoli komukoli dokazovat.