Antonín Kocábek

Zkouším muziku poslouchat. Zkouším o muzice psát. Zkouším muziku vyrábět. Zkouším muziku pouštět. Zkouším existovat. Všechno metodou pokus-omyl. Mám rád lidi. Snad mi to ještě chviličku vydrží.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Návrat legendárních Slut  je působivý. Těžší než  okovaná truhla

RECENZE: Návrat legendárních Slut je působivý. Těžší než okovaná truhla

Slut, jedna z ikonických rockových part devadesátých let, to s comebackem zkoušela už několikrát. Za ten opravdu povedený lze ale považovat až ten poslední, korunovaný vydáním aktuálního alba. To se objevuje „pouhých“ dvacet čtyři let po svém předchůdci.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Hořkosladká symfonie? Když The National začnou znít jako Chinaski

RECENZE: Hořkosladká symfonie? Když The National začnou znít jako Chinaski

Na své deváté desce dotahují The National své posmutnělé a hymnické poprockové balady ještě k větší dokonalosti. Sladkobolnost, která kapelu dostala na stadiony, o něž prý nikdy neusilovala, tu navíc dostala silnou komerční injekci v podobě hvězdných hostů v čele s Taylor Swift.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Výjimečná Marie Puttnerová ukazuje, že nikdy není pozdě zkusit to jinak

RECENZE: Výjimečná Marie Puttnerová ukazuje, že nikdy není pozdě zkusit to jinak

Ke svému sólovému albu se zpěvačka Marie Puttnerová odhodlávala dlouho. Snad i proto se na něm chce ukázat v nejrůznějších polohách, poletuje mezi žánry a je patrné, jak moc mu obětovala. A ačkoli se představuje ve vážné, poetické a hudebně seriózní podobě, je všechno, jen ne tradiční.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Mudhoney jsou věční, ale ne umělí. Praotcové grunge umí stárnout

RECENZE: Mudhoney jsou věční, ale ne umělí. Praotcové grunge umí stárnout

Nové album Mudhoney dobře ukazuje, jak mohou kapely stárnout s grácií a nestát se jen smutným odleskem své někdejší slávy. Má nápady, napětí, energii i silné melodické linky, a mladším vyznavačům alternativního rocku mimoděk vzkazuje, že to jde i bez zaměnitelnosti. Přesto se občas neubrání jisté schematičnosti.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Světlo na konci tunelu má jméno Amelie Siba

RECENZE: Světlo na konci tunelu má jméno Amelie Siba

Své třetí album mladá zpěvačka avizovala slovy, že odráží její znovunalezenou důvěru. Máme očekávat méně trpkosti, melancholie, rezignace a více naděje. Nejenže to vše splnila do puntíku, ale ještě k tomu přidala na intenzitě, energii a zvukové i aranžérské pestrosti.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Písničkářka Jana Vébrová ukazuje krásu hledání i přirozenost nalézání

RECENZE: Písničkářka Jana Vébrová ukazuje krásu hledání i přirozenost nalézání

Dobrodružné, hledající a tajuplné. Takové je druhé album severočeské písničkářky Jany Vébrové. A také poetické, syrové a až nezvykle naturalistické. Možná i proto z něj nevyčnívají ani natolik svébytné písně, jakými jsou dvě zhudebněné balady z Erbenovy Kytice.

Náhledový obrázek k článku Sympatický nový hlas Alen: Jako malá jsem často zalézala do skříně

Sympatický nový hlas Alen: Jako malá jsem často zalézala do skříně

Pianistka, zpěvačka a textařka Alen na sebe poprvé skromně upozornila před dvěma lety, kdy jí vyšel něžně písničkářský debut. Aktuální druhé album se jmenuje Tma, produkoval ho Martin E. Kyšperský z Květů a v mezičase se také Alen stala členkou doprovodné sestavy Lenky Dusilové.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Marie Kieslowski klade příjemnou i nepříjemnou otázku

RECENZE: Marie Kieslowski klade příjemnou i nepříjemnou otázku

Po Davidu Pomahačovi se i druhá polovina rozešlého dua Kieslowski vydala na sólovou dráhu. Zpívající klávesistka Marie Bláhovcová si ponechala umělecký pseudonym a na debutovém albu nabízí velmi osobní, do posmutnělé atmosféry zabalené písně, přelévající se od zvukově i aranžérsky pestrého indiepopu až někam k moderním šansonům.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Ondřej Galuška definoval marnost. A v tom je  obrovský kus naděje

RECENZE: Ondřej Galuška definoval marnost. A v tom je obrovský kus naděje

Poprvé celé album česky, poprvé více elektronické než postavené na akustických nástrojích, poprvé sólově, poprvé s výrazným producentem... Ondřej Galuška překonal sám sebe téměř ve všech směrech.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Vladimír Javorský zpívá písně odlišné jako role.  Škoda té roztříštěnosti

RECENZE: Vladimír Javorský zpívá písně odlišné jako role. Škoda té roztříštěnosti

Vladimír Javorský je nejen respektovaný herec, ale i příležitostný muzikant. Po letech úspěšného hraní v pozici sidemana se představuje poprvé sólovým albem. To má mnoho silných míst, ale jako celek působí žánrově roztříštěně, zbytečně konzervativně a poslepovaným dojmem nesourodého výběru „písní ze šuplíku“.