Na trh se blíží dvě Bangalterovy desky: soundtrack k baletnímu představení Mythologies a jubilejní reedice alba Random Access memories od Daft Punk, které letos oslaví deset let od vydání. Při této příležitosti se Bangalter rozpovídal pro BBC, a i když se většina rozhovoru točila okolo baletní kompozice, nakonec z něj nejvíc rezonuje závěr o umělé inteligenci.
„Daft Punk byl projekt, ve kterém jsme díky našim robotickým postavám rozmazávali hranici mezi realitou a fikcí. Bylo pro mě s Guy-Manuelem důležité, abychom, dokud to děláme, nic z toho příběhu nepokazili,“ prohlásil a záhy navázal nečekaně skeptickými úvahami. „Miluju technologii jako nástroj, ale tak trochu mě děsí přirozenost vztahu mezi námi a stroji. Vzestup umělé inteligence mi dělá daleko větší starosti než jaké bude její zapojení do hudební tvorby. 2001: Vesmírná odysea je můj možná nejoblíbenější film a ten způsob, jakým ho Stanley Kubrick podal, je i dnes aktuální, protože si klade přesně ty samé otázky ohledně technologie a zastaralosti člověka, jaké bychom si měli klást i my.“
Ukázky z baletního doprovodu Bangalter postupně představuje na svém YouTube
Že se svým robotím alter-egem nejspíš definitivně seknul, zdůraznil Bangalter v závěru rozhovoru: „Tyto stroje jsme použili k tomu, abychom dokázali vyvolat extrémně silné pohnutky, jaké nemůže cítit stroj, ale člověk ano. Vždycky jsme stáli na straně lidstva, nikoliv technologie. A jakkoliv tuto postavu miluju, tím posledním, čím bych v roce 2023 chtěl v našem světě být, je robot.“
Obě zmíněné desky, jak reedice Random Access Memories, tak soundtrack k baletu Mythologies, vyjdou v pátek 7. dubna.
Get Lucky za deset let od vydání nezestárla ani o den