Svoje první album v roli indie zpěvačky otevírá Kesha písničkou Freedom. Ta začíná skoro jako modlitba a navazuje tak na experimentální zvuk předchozí desky Gag Order. „Čekala jsem na tebe, všechno se změnilo, nějakou chvíli jsme spolu nemluvili,“ vzkazuje hudebnice samotné svobodě. Dá se to číst jako poslední ohlédnutí za soudními tahanicemi s producentem Dr. Lukem, který měl, přestože mu to nikdy nebylo prokázáno, Keshu zneužívat, týrat a dvakrát znásilnit.
K tomuhle se však zpěvačka už vracet nechce, i proto se písnička Freedom. v polovině zlomí a z tiché modlitby je naráz regulérní taneční track s prvky funku. Od téhle chvíle se nebude naříkat, ale dovádět jako za starých časů. Kesha se zcela zřetelně vrací ke kořenům, tedy ke zvuku své debutové nahrávky Animal z roku 2010. Zpět je drzost i správná dávka spratkovtví a prostořekosti. S hudební volností si zpěvačka dopřává i svobodu ve všech dalších podobách – třeba své nadcházející turné pojmenovala Tits Out, tedy hezky lidově řečeno „kozy ven“.
Nedá se ovšem říct, že by Kesha na albu Period sázela na prvoplánovou provokaci, kterou by se snažila zakrýt chabou hudební složku. Písničky jsou naopak hravé a barevné. Pilotní singl Joyride., který přirovnává nezávazný sex k rychlé jízdě v autě, kombinuje prvky polky s EDM. Zní to jako bizár, ale ve výsledku tahle podivnost funguje náramně. Stejně jako drtivá většina desky, která koketuje taky s hyperpopem, diskem a dalšími styly, co v posledních letech tolik frčí.
Kesha servíruje přímočaré popové songy, které se nesnaží tvářit bůhvíjak hluboce. Na nic si nehrají a nejsou ani nijak revoluční, mají především bavit a roztančit. Disponují silnými melodiemi, které lichotí zpěvaččině hlasu a ukazují její rozsah – to je případ třeba Delusional. anebo The One. Konkrétně tyhle dvě dávají svou bombastickou produkcí a hymnickými refrény silně vzpomenout na pop začátku minulé dekády. Možná tím chtěla Kesha získat jakousi metaforickou moc nad svou minulostí. Sama prohlásila, že chtěla především znovuobjevit radost.
Euforicky album Period rozhodně působí, žánrové odbočky, včetně introspektivnějších písní, k sobě hezky pasují. Desku pak Kesha uzavírá songem Cathedral. na podobně meditativní vlně jako začala. Vykoupená a znovuzrozená. Navrátivší se popová divoška, jejíž hlas už je zase jen její.
VERDIKT: 75 %
První deska Keshy coby nezávislé umělkyně symbolizuje návrat k sobě samé. Na rozdíl od přechozího alba Gag Order hraje na Period prim přímočarý pop s velkými refrény a robustní produkcí a také téma svobody, včetně té sexuální. Není to žádná revoluční nahrávka, která by přepsala pravidla hry, ale o to zpěvačce nakonec ani nešlo.