Již třikrát vystupovala v Praze, jednou v Brně. Tentokrát ji uvidíme v pražském Divadle Archa, kde vystoupí 21. listopadu, tentokrát v doprovodu elitní newyorské jazzové partičky Sex Mob, která už zde taky byla čtyřikrát.
Standardní jazz je ale to poslední, co se dá od takového spojení očekávat. Sex Mob je fantasticky elastická parta a způsob, jakým jejich dechová sekce (snížcová trubka, barytosaxofon a basklarinet) plyne v naprostém souladu s klávesami a zvukovými smyčkami Laurie Anderson je povznášející.
Představení navíc skýtá poměrně zajímavou novinku: Laurie Anderson s kytarami. Dva z dechařů ze Sex Mob (B. Krauss, D. Wieselman) ovládají citlivě i tento nástroj a dodávají kompozicím Laurie nečekaný a vítaný odstín. Skupina Sex Mob je kromě jiného vyhlášená svými nonkonformními jazzovými coververzemi. Představení Let X=X obsahuje dvě: Get on the Good Foot od Jamese Browna a skladbu Junior Dad ze společného alba Lou Reeda a Metalliky, které David Bowie blahé paměti označil za nejlepší desku, kterou kdy Lou Reed natočil.
Těžištěm koncertu ale samozřejmě budou hlavně skladby Laurie Anderson, tentokrát retrospektivně vybrané z celé její kariéry: O Superman, From The Air, titulní Let X=X, Born Never Asked, Gravity’s Angel a další. Staré i nové zazní v překvapivých kontextech, doprovázené působivými projekcemi taktéž od L. Anderson která spojení zvuku a obrazu průkopnicky zkoumá už víc než padesát let. A nejen to. Dojde i na Trumpa, válku na Ukrajině, kolaps životního prostředí nebo umělou inteligenci. A těmito tématy naladěni pak mohou diváci deset vteřin vyřvávat svou frustraci z plných plic v soutěži Řev pro Yoko (zatím vede švédský Gothenburg). Soutěž je inspirována reakcí Yoko Ono na zvolení Donalda Trumpa prezidentem.
Představení Let X=X slibuje výsostný hudebně multimediálně myšlenkový zážitek, jaký vám v současné době umí zprostředkovat jen málokterý umělec na světě.