Ke koncertu Die Antwoord jsem přistupoval s rozporuplnými očekáváními, zejména kvůli kontroverzím a znepokojujícím obviněním, která skupinu v posledních letech provázejí. I tak ale teď zkusím oddělit umění od umělce a hodnotit jen samotné vystoupení.
Die Antwoord se do Prahy vrátili po roce od vystoupení ve Foru Karlín. Svítící zlatou konstrukci, kterou loni provázely technické problémy, už ale tentokrát nechali doma, a na stagi si vystačili jen s obřím pultem, který zároveň fungoval jako projekční plocha i další úroveň pódia, po níž se dalo chodit. Po reprodukované Orffově skladbě O Fortuna už nastoupili Ninja, Yolandi a maskovaný DJ Hi-Tek s peckou Fatty Boom Boom. Koncert měl hned od začátku vysoké tempo, jak díky samotné hudbě kombinující rap a rave, tak díky nepolevující energii běhající, skákající a divoce tančící hlavní dvojice, kterou ještě doplňovali dva doprovodní tanečníci.

Došlo i na hity Baby's on Fire, I Fink U Freeky, nový singl Pokèmon či marihuanový cover I Wanna Be a Hippy a energie nepolevovala. Několikrát se měnily kostýmy, Ninja chvíli nosil Yolandi na ramenou a dvakrát během koncertu si skočil zasurfovat do davu. Podle záběrů z kamer měl sice párkrát namále, ale nakonec ho fanoušci na zem nikdy neupustili, a když se s mikrofonem postavil a rapoval na rukou davu, vypadalo to ikonicky. U závěrečné skladby základního setu Never Le Nkemise 2 pak Ninja vytáhnul na pódium tančit i jednu fanynku z davu.
Přídavek přišla uvést jejich dcera Sixteen Jones a DJka Lil2Hood, což mi mimoděk připomnělo obvinění, která proti Die Antwoord před časem vznesl její adoptivní bratr. Následovala pecka Enter the Ninja doprovázená dalším crowdsurfingem a pak už se kapela definitivně rozloučila.
Festival Metronome Prague pokračuje třetím dnem, kdy vystoupí Alanis Morissette, Rag’n’Bone Man, The Streets a mnozí další.