O tom, že hudební a herní průmysl se navzájem prolínají a vznikají z toho zajímavé projekty, jsem v Hobitíně psal několikrát. Nepřestává mě totiž překvapovat, jak to v dobrém slova smyslu vtipně působí a kam se taková spolupráce může posouvat. Zatím posledním článkem v tomto bezpochyby ještě dlouhém řetězci jsou američtí Megadeth.
Společnost Wargaming se zaměřuje na vývoj multiplayerových válečných her, kde proti sobě bojují ve stíhačkách nebo lodích desítky hráčů. Jejich World of Tanks, World of Warships a World of Warplanes patří mezi nejvýdělečnější hry současnosti a jejich popularita je, zdá se, neotřesitelná. Vždyť třeba jejich tančíky se hrají už třináct let, což je doba, během které řada dalších podobných pokusů dávno zmizela v propadlišti dějin. A pořád má ta firma čím překvapit.
Megadeth zvou fanoušky na Metal Fest.
V polovině srpna nečekaně oznámila akci jménem Wargaming Metal Fest. Zní to jako metalový festival, ale není. Půjde o takzvaný in-game event, tedy časově omezenou událost, které se může zúčastnit každý, kdo se do jedné z her od společnosti Wargaming přihlásí. Hráči pak během této doby můžou virtuálně vyplout na moře nebo vytáhnout do polí v lodích a tancích s motivy Megadeth. Čekají na ně úkoly spjaté s metalem i kapelou, přímo ve hře můžou poslouchat její muziku a tak dále.
Sami hudebníci pak namluvili vlastní avatary, které se ve hře objeví také, a korunu tomu všemu nasazuje samozřejmě maskot Megadeth, kostlivec Vic Rattlehead, okolo něhož se bude celý festival točit. Fanoušci kapely ho vůbec poprvé uslyší mluvit, hlas doposud němé postavě propůjčil sám frontman Dave Mustaine.
Přiznám se, že nejsem fanouškem her od Wargamingu, zkoušel jsem, nechytly mě, ba dokonce nebavily, ale chápu jejich popularitu. Wargaming Metal Fest je ukázkou dokonalého marketingu, jenž je takzvaně win-win pro obě strany. Herní vývojáři mají unikátní obsah, který dobře zpeněží, hra je totiž k dispozici zdarma a žije z obřího množství drobných částek, jež hráči platí za vizuální úpravy svých vozidel. Že se mezi tyto platící přidají i nějací nováčci z řad metaláků, o tom není pochyb. No a Megadeth budou na očích (a v uších) několika milionů hráčů, kteří se během 26. srpna a 3. října, kdy bude akce končit, připojí do hry. To by v tom byl čert, aby pak někdo z nich nešel na koncert nebo si nekoupil tričko s Vikem Rattleheadem…
Z řad nezaujatých nad tím budou mnozí ohrnovat nos jako nad vrcholem komercializace metalu, a těžko se takový argument bude rozporovat. Další to přejdou jako úplnou blbost. Metal Festu ovšem nelze upřít vtip a ve srovnání s řadou předchozích pokusů propojit muzikanty s hráči patří tenhle rozhodně mezi ty lepší.