Obrázek k článku Charitativní projekt #hudbouspolu podporuje hospitalizované děti a jejich rodiny
| Petra Divoká

Charitativní projekt #hudbouspolu podporuje hospitalizované děti a jejich rodiny

Sympatický projekt pod hastagem #hudbouspolu dává letošnímu předvánočnímu charitativní rozměr. Účastní se ho Jiří Macháček z Mig21, Ivan Hlas, Načeva nebo Kateřina Marie Tichá. Výtěžek z projektu podpoří těžce nemocné, hospitalizované děti a jejich rodiny.

Patnáct hravých písniček, z nichž jsou některé úplně nové a další stojí na textech například Petra Skoumala, Pavla Šruta nebo Roberta Nebřenského ze skupiny Vltava, ve studiu nahrávali i František Černý a Karel Holas z Čechomoru, Rudolf Brančovský z Poletíme, Veronika Diamantová, Anna Knauerová, Michal Prokop, Tomáš Průša z Love Songs Orchestra, Markéta Foukalová z Lanugo nebo Jiří Holzmann z The Tap Tap a Adam Koubek s Petrou Páchovou-Lstibůrkovou. Celkově se na nich podílelo 11 instrumentalistů.

V rekordním čase vzniklo patnáct vkusných nových písní pro malé i velké, které budou postupně k poslechu na webu www.hudbouspolu.cz. Autoři projektu je plánují postupně zveřejňovat až do Štědrého dne. Pokud se budou posluchačům líbit, mohou na bázi jednorázového nebo měsíčního příspěvku podpořit Nadační fond Dům Ronalda McDonalda. Výtěžek bude použit na podporu nemocných dětí a jejich rodin. Koncept domů Ronalda McDonalda se zrodil v 70. letech ve Spojených státech.  Jde o ubytovací zařízení v blízkosti nemocnic, díky kterým mohou rodiny vážně nemocných dětí zůstat v jejich blízkosti zdarma a po celou dobu dlouhé hospitalizace. V České republice by se měl první takový dům začít stavět během příštího roku u pražské nemocnice v Motole. Na jeho dokončení už nadace vybrala zhruba zhruba 82 % potřebných prostředků. A pomoci má i projekt #hudbouspolu.

„Zatímco při první vlně koronaviru lidi trápila hlavně finanční nejistota, druhá vlna se podepisuje na psychice, kdy jsme ze všech těch omezení už unavení a bez nálady. Proto jsme v McDonald’s přemýšleli, jak nám všem přinést radost, zároveň ale pomoci těm, kteří to v těchto dnech nemají snadné,” říká o hudebním projektu Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace McDonald’s pro ČR a SK. „Patnáct hravých písniček potěší malé i velké posluchače a spojí rodiny a zároveň pomůže domácím umělcům a také dětem, které předvánoční čas nemohou trávit se svými rodinami.”

Projekt #hudbouspolu dal dohromady tým festivalu United Islands pod vedením promotéra Davida Gaydečky. „Nahrávalo se během sedmi dnů celkem na šesti místech, dvě z toho byla profesionální studia, jednou šlo o zkušebnu a ve třech případech nahrávali muzikanti přímo u sebe doma,“ popisuje svižné přípravy projektu, který byl hotový během pouhého měsíce. A který krom nové hudby určené pro děti, bude i reálně pomáhat.

Projekt #hudbouspolu:
www.hudbouspolu.cz

O Domu Ronalda McDonalda:
https://www.drmcd.cz/