Slovinští Laibach navštívili Prahu poprvé na podzim v roce 1990 v rámci turné k dnes již legendární nahrávce Sympathy for the Devil, která obsahuje několik verzí slavné stejnojmenné písně od všeobecně uznávaných králů rockové hudby Rolling Stones. Naposledy českou metropoli poctili návštěvou minulý rok, opět na podzim, kdy přivezli show složenou z kusů z EP, které dostalo název Love Is Still Alive. Zazněly i starší hity jako je například již zmíněná coververze Stounů.
Věční provokatéři Laibach, kteří mimo pouhou zálibu v totalitární estetice oplývají smyslem pro tzv. shocking-rockovou organizaci eventů a celého dění kolem kapely, prosluli v minulosti četnými koncertními zákazy, statusem jugoslávských disidentů či unikátním prvenstvím. Laibach jako první západní hvězdy odehráli show v Severní Koreji, tedy takřka hermeticky uzavřené zemi diktátorského režimu rodiny Kimů.
Jejich letošní koncert v Hybernii je pouze na sezení. Kapela představí set, ve kterém budou pravděpodobně budou opět dominovat skladby z Love Is Still Alive, ale i nejnovějšího studiového alba Sketches Of The Red Districts, které má být jakousi ironickou reflexí geneze celého projektu Laibach. Vydání alba opět doprovází neodmyslitelná temně průmyslová atmosféra, kterou podtrhují fotografie továrny a důlních objektů na obale.
Píseň Glück auf! Z nového alba přibližuje industriální idylu horníků na šachtě. Název v překladu znamená pozdrav, který dříve používali němečtí horníci.
Vystoupení mistrů "yugo-martial-industrialu" v čele s charismatickým Milanem Frasem většina návštěvníků hodnotí jako obrovský zážitek jak pro oči, uši tak pro duši. Další pražský koncert by takměl být zajímavým střípkem do skládačky všemi kontroverzemi ověnčenými Laibach.
"Bylo to temné, bylo to uhrančivé, bylo to precizní a bylo to prostě skvělé. Když jsem v roce 2019 psal report z jejich koncertu na Flédě v Brně, který byl součástí jejich turné k albu The Sound of Music, napsal jsem, že to bylo jejich nejlepší vystoupení, které jsem zažil. Už to neplatí," psal ostatně o posledním pražském koncertu ve
své reportáži pro Headliner Marek Reinoha.