Obrázek k článku Čerstvé (z)boží: badfocus září svými experimenty v teepee i sólově
| Vojtěch Tkáč | Foto: Ondřej Hons

Čerstvé (z)boží: badfocus září svými experimenty v teepee i sólově

Mezi teenagery by se u nás jen těžko hledal talentovanější producent než Prokop Korb. Pod pseudonymem badfocus loni vydal provzdušněný debut wallflower a sbíral zkušenosti i jako člen kapely teepee.

Prokop se učil hrát na klavír už jako dítě. Rodiče ho přihlásili na základní uměleckou školu, kde měl štěstí na učitelku, která ho ve vášni pro hudbu podporovala. I kvůli tomu později začal chodit na hodiny hudební produkce, která ho postupně naprosto okouzlila. „Když jsem si potom pořídil první laptop, na kterém fungoval Logic, tak jsem najednou nemohl dělat nic jiného. Celé dny i noci jsem trávil tvořením a experimentováním se zvuky,“ vzpomíná devatenáctiletý hudebník.

Své první singly vydal coby badfocus teprve loni. Z nenadání tak už v září tuzemskou nezávislou scénu zachvátilo debutové album wallflower, kterému kraloval nekompromisní hit neurones. Kromě toho, že se dostal do hitparád jako Velká sedma na Radiu 1, track jasně prokázal, jaké nadání vlastně Korb má. Nahrávka je plná abstraktních zvukových postupů, elektronických gradací i fantastických melodií. „Začal jsem experimentovat s různými syntezátory a pluginy. Jednoho dne jsem otevřel složku, kam jsem si všechny ty věci průběžně ukládal a v podstatě jsem před sebou viděl skoro hotovou desku,“ vysvětluje badfocus, který svou řadovou prvotinu vnímá jako absolutně spontánní dílo.

Vedle sólové dráhy navíc mladý multiinstrumentalista působí v teepee. Ačkoliv sestavu dreampopové kapely rozšířil až po vzniku na Apollo nominované desky Where the Ocean Breaks, stihl s ní loni vystoupit na nizozemském showcase festivalu Eurosonic Noorderslag. Po boku teepee zároveň před začátkem koronavirové krize absolvoval evropské turné v roli předskokanů britského dua Seafret. „Rozhodně jsem se díky teepee otrkal v hraní naživo. Načerpal jsem nesčetně zkušeností. Ale hlavně mě to nejvíc posunulo lidsky, jsou skvělí,“ říká Prokop Korb.

Navíc se badfocus začíná profilovat i jako nadžánrový producent. Podepsal se například pod čerstvé EP Amelie Siba, které pod názvem When Is Our Time vychází 26. března. Spolupráce na tvorbě jiných hudebníků řadí Korb mezi aktivity, jimž se chce do budoucna věnovat v ještě větší míře: „Vlastní ego v tu chvíli musí stranou. Jde jenom o to udělat dané dílo co nejlíp a hlavně pomoct umělci cítit se pohodlně a podat dobrý výkon.“

Prokopovým mentorem se do jisté míry stal producent Jiří Burian, v jehož studiu Alma Matters momentálně pracuje. „Je obrovská pocta dělat po boku někoho takového a mít možnost vidět, jak pracuje a jakou má workflow. Hlavně je Jirka neuvěřitelně inspirativní člověk,“ dodává badfocus, kterého nedávno Burian s nadsázkou označil za českého Jona Hopkinse. K tomuto přirovnání přispívá i Prokopovo letošní EP emerged, vol. 1, na němž se víc oddal ambientu a atmosférickému pianu. Multiinstrumentalista a producent badfocus se bez nadsázky řadí mezi zatím nejpříjemnější tuzemské objevy dekády.