Tato krabí partička 14. července vydala debutové album Humidity Breaking Limits. Přestože Marcel Gidote´s Holy Crab vznikli teprve v roce 2019, od té doby stihli vydat EP svých prvotin nazvané Bay Of Roots, dostat se semifinále jazzové soutěže Jazzfruit a zahrát si s legendárními Acid Mothers Temple.
Jejich hudba ovšem není jen o jazzu nebo o psychedelii. Zajímavou a svým způsobem na české scéně nezaměnitelnou ji činí hravost harmonií a disharmonií a gigantická zvuková pestrost. To míchání moderní psychedelie s jazz rockem a žánrové přesahy do temného stoner rocku, technického prog-rocku, funky, latiny ale i disco tanečnosti. Ta zvuková paleta bez jakýchkoliv limitů.
Aniž by kapela zanevřela na jazzrockové kořeny, na novém albu se pouští do hlubin tvrdší psychedelie a přiklání se k větší zpěvnosti songů (zejména v první části alba). Bubeník Matěj mi k novému albu řekl: „Chtěli jsme jím vyjádřit krásu a dynamičnost, která se skrývá v díle Marcela Gidota. Přáli jsme si přiblížit posluchačům scenérii, která se odehrává na francouzské riviéře poblíž Avignonu, kde právě Gidote část svého života strávil a i tvořil. V písních může posluchač zaznamenat hravé švitoření vánku, západ slunce, nebo moře narážející na útesy při bouři.“ A kytarista Ondra jej doplňuje: „Moderní krabi ze skupiny Marcela Gidota představují témata příkoří a radostí mělkých šelfových moří v čase globálních klimatických změn, která se dají snadno transformovat do roviny suchozemského života. Novým manifestem krustaceánství Humidity Breaking Limits reagují na naléhavost doby a hutným soundem podepisují aktuálnost svých sdělení.“
Album obsahuje osm tracků a na jeho tvorbě se podíleli všichni členové kapely, každý je autorem minimálně jednoho songu, takže je v něm kus každého z nich a jak mi řekl kytarista Honza také „i kus toho Gidotího tajemství a symbolismu, které by se ztratilo, kdybychom tu muziku chtěli rvát do příliš jasnejch forem.“ Nahráli ho na chalupě, kde pravidelně nacházeli patřičný klid. Za jeho zvukem stojí Jonáš Špaček a jeho asistentka Lenka Fránová, za masteringem potom Přemysl Haas.
Sledujte kapelu na facebooku a poslouchejte ji zde.