Když debut v roce 1965 vyšel, bylo zpěvákovi už dvaatřicet let. To se může zdát jako pozdní věk pro debut, ale zaprvé hudební průmysl nefungoval v takových obrátkách jako dnes, zadruhé řada tuzemských zpěváků nejprve procházela školou i sítem pražských (i mimopražských) klubů a divadel. Na jevišti brousili projev a formovali repertoár a řada z nich se před studiový mikrofon postavila poprvé i roky poté, co se proslavili před publikem.
Platí to i pro Matušku, který už od druhé poloviny 50. let působil v Redutě a následně Semaforu. Postupně se seznamoval nejen s kolegy umělci, ale i s tehdejšími skladateli populární hudby, jako byli Suchý se Šlitrem či Karel Mareš. Ti dokázali Matuškovi napsat písně tak „na tělo“, že když šel konečně do studia, vznikla z toho suverénně podaná nahrávka plná hitů.
Ach, ta láska nebeská patří k nesmrtelným melodiím československého popu
Některé skladby zlidověly a dostaly se do zpěvníků, jiné patřily k základním stavebním kamenům tehdy se rodící československé populární hudby. Jen pár příkladů za všechny: Jó, třešně zrály, Písnička pro Zuzanu, Mám malý stan, Růže z Texasu, Tereza nebo duet s Evou Pilarovou Ach, ta láska nebeská. Co píseň, to nezapomenutelná melodie, i když jsou některé převzaty ze zahraničí, jak se to tehdy v Československu často dělávalo.
Vydat debut s takovými melodiemi, to bohatě stačilo k tomu, aby se ze zpěváka z pražského divadla stala záhy hvězda po celé republice. Nyní debut Zpívá Waldemar Matuška vychází po letech znovu, u příležitosti zpěvákových nedožitých devadesátin, které by oslavil 2. června. K dispozici je remaster na vinylové desce i v digitální podobě.