Kvartet pro konec času vznikl před osmdesáti lety ve Slezském Zhořelci. Když ho francouzský skladatel Olivier Messiaen v polovině prosince 1941 poprvé v tamějším táboře uvedl, poslouchaly ho stovky spoluvězňů. Na letošním ročníku Věčné naděje zazní v provedení předních českých hudebníků – houslisty Jana Mráčka, klarinetisty Irvina Venyše, klavíristy Martina Kasíka a violoncellisty Jiřího Bárty. 25. března bude na YouTube kanálu pořádajícího nadačního fondu Věčná naděje ke zhlédnutí jen několik dní starý záznam jejich koncertu z vinohradské modlitebny Církve českobratrské evangelické. Čtveřice uvede i Ukolébavku Gideona Kleina a 5. violoncellovou suitu Johanna Sebastiana Bacha.
Jazzový večer ve Španělské synagoze si diváci sice vychutnají také pouze online, ovšem v živém přenosu. Kytarista David Dorůžka, flétnista Robert Fischmann a bubeník Martin Novák chystají na 25. dubna svůj autorský repertoár i přearanžované skladby světových skladatelů.
Na podzim pak bude festival Věčná naděje pokračovat sedmi dalšími večery, snad už s posluchači přítomnými přímo v různých pražských lokacích. Páteř festivalu tvoří díla umělců Terezína, jako jsou Viktor Ullmann, Gideon Klein, Hans Krása, Pavel Haas. Program ovšem každoročně v reakci na aktuální dění obohacují díla dalších českých i světových skladatelů.
Už nyní můžete zhlédnout dokument Terezínští autoři, jejichž odkaz si přeje společně s poselstvím humanity festival šířit.
Dokument Terezínští autoři o umělcích, kteří tvořili v ghettu.
Na podzim festival uvede mimo jiné dětskou operu Brundibár Hanse Krásy a Adolfa Hoffmeistera nebo koncert norské hudebnice Bente Kahan s názvem Why is the Word so silent – 13 básní Ilse Weber. Poezie a písně Ilse Weber vznikaly v Terezíně, dochovaly se ale pouze dvě melodie, zbytek Bente Kahan osobně zhudebnila. Texty také přebásnila do angličtiny.
Detaily jarního i podzimního programu naleznete na www.vecnanadeje.org.
Seznamte se s festivalem Věčná naděje a jeho poselstvím.