Na festivalu MIDEM v Cannes dostala cenu Grand Prix skupina Garáž za píseň Berlín. xxx Francouzská hudební stanice MCM zařadila do vysílání píseň Láska je láska od Lucie Bílé, Prokopat se ven od Vanessy a nečekaně také Lambadu od Františka Sahuly. xxx Punkově a metalově orientovaná gramofirma Monitor připravuje dechovkové album Král Šumavy II od souboru Lesanka. xxx Meditační soubor Relaxace nahrál své druhé album pro značku Arta. Název zatím ještě není znám.
Oblíbenou putykou skupiny Alkehol je bubenečská hospoda Na Slamníku. Po vydání nové desky tam prý stoupla návštěvnost. „Kluci z Alkeholu normálně vypijou tak osm nebo devět piv na hlavu,“ chválí výčepní vždy slušně se chovající členy kapely. Ota Hereš vysvětluje, jak vznikl jejich debut, jeden z největších gramofonových bestsellerů minulého roku: „Ani nevím, proč jsme si řekli, že to uděláme. V tý době jsme poslouchali Orlík a podobný záležitosti a rozhodli jsme se něco takovýho zkusit taky. Kuna udělal během jednoho dne šest věcí a mně se to líbilo, tak jsme se do toho pustili a do tejdne jsme udělali celej repertoár.“ A dodává alkeholový recept na úspěch: „Cílem byla jednoduchost, pár akordů dokola, a že ty písničky musej bejt zpěvný, melodický.“
Karel Kryl se stal kmotrem bratislavské rozhlasové stanice RMC na frekvenci 104,4. Bude tam mít svůj vlastní, ve slovenštině uváděný program KK Reservé. xxx Ještě jednou Slovensko: výroční cenu Slovenského spisovatele dostal básník a textař Jozef Urban (budoucí spoluautor Vody, čo ma drží nad vodou). xxx Hudba Praha si stěžuje, že ani po půlroce nedostala zaplaceno za koncert v ostravském klubu Rock Hill. xxx Death grindcorová skupina Hermaphrodit vydala demo Pomazánka z dětských varlat.
Literární kritik Jan Lukeš se zamýšlí nad obsahem písně Má ji motorovou od Kabátu: „Erotika a sex k rocku vždycky patřily a patří, zdá se mi ale, že pokud se nespojí buď s vtipem a parodií, nebo nejsou zahaleny do jistého tajemství, zůstává po nich jen obscenita. Každé porušování tabu je ovšem lákavé a zavání revolučností, a tak to může někdo třeba i vnímat jako jakousi generační vzpouru.“
Janek Ledecký přišel s novým albem Na ptáky jsme krátký a Vladimír Vlasák se v recenzi pokusil definovat jeho autorský typ: „Bezproblémový Ledecký je velmi dobrým zpěvákem a playboysky bezstarostným showmanem, který dokáže i sám sebe shodit. Ovšem jak dlouho si popový dandy se svým zaměřením vystačí, uvidíme za dva roky.“ xxxTentýž kritik má zajímavý postřeh v recenzi City of Hysteria od „plastikové“ Půlnoci: „Hlavsa je víc rocker velvetovského typu než ideolog. Jeho jazykem je spíš hudba než slovo.“ xxx Honza Dědek se zase zarazil nad účastí zpěvačky a herečky Lenky Kořínkové na albu Visacího zámku Three Locks: „Skladbám více škodí, než prospívá přizvaný host Lenka kořínková, která hlavně v druhé skladbě předvádí řev prasete, jež právě nakopl neurvalý hospodář.“
Jana Kománková při recenzi Responsio Montifera od Martina Němce a Báry Basikové dochází k zajímavému paradoxu: „Je trochu dekadentní, ale se stále přítomnou nadějí, že vznikla proto, aby tu byla, a že je přes všechny nepěknosti krásná.“ xxx Aleš Opekar zase medituje nad novou deskou Cimentu Na srazu intelektuálů v Pořeči není nikomu do řeči: „Přes banální alkoholní, milostné a jiné trampoty prosakuje moudrost a záviděníhodná vyrovnanost.“
Královéhradečtí Piráti 44 pod vedením Slávka Hamaďáka fungují konečně ve čtyřech: „Slovo piráti pro mě znamená skupinu lidí, složenou z naprosto odlišných charakterů, ale schopnou se domluvit, když jde o společnou věc.“ Hamaďák navíc cituje i kus z jejich nové věci: „Byl Kristus panic? / zapochyboval můj kámoš / když opíral se poprvé / do svý holky s křížkem v puse / na manželský posteli / ve vypůjčeném bytě / pod obrázkem Panny Marie / s křížkem po funuse / ztratil hlavu.“
Daniel Rodný z Vanessy vysvětluje, proč se v jejich klipu Prokopat se ven objevuje záběr z katastrofy kosmické lodi Challenger: „To místo je v klipu klíčové, obraz přidává textu novou, cyničtější rovinu. Brutalita je opravdu účinný nástroj k rozbití běžných myšlenkových pochodů, správně dávkovaná tvrdost dokáže s lidskou psychikou dělat zázraky.“
Brněnský Dunaj pokřtil v pražském klubu Belmondo v Dopravních podnicích svou třetí desku. Hosty jejich vystoupení byli Už jsme doma. xxx A ještě jednou Dunaj. Proč se album jmenuje Dudlaj? Zpívající kytarista Jiří Kolšovský: „Když ten návrh padl, tak se všichni smáli, a proto jsme si ho nechali.“
Křtila i plzeňská skupina Alice. David Koller jim totiž vyprodukoval album Yeah! Na křtu kapely Dana Bárty vystoupili jako host Plexis. xxx Plánuje se druhý ročník koncertu Drop In na podporu prevence drogových závislostí. Účast přislíbili mimo jiné Tři sestry, Vltava, Hudba Praha, Vladimír Mišík, Alkehol a speciální reggae projekt Drvota Revival Band, který tvoří členové Babaletu a Hypnotix.
Všechny, co právě vydávají o sto šest nové desky, trhnul Vladimír Merta. Vydal čtyři alba najednou, a to včetně legendárního francouzského Chtít chytit vítr. „Intelektuální folkaři zpívají sami o sobě a také my je hodnotíme nejdřív (a někdy jenom) sami sebou. Pokud si na sebe (na ně) uděláme čas.“ To napsal Jiří Černý.
Hana Hegerová zahájila 1. února turné pod názvem Repete. Doprovází ji skupina Petra Maláska a jako předkapela se ukáže Šum svistu a Zuzana Stivínová. xxx Ivo Heger odešel od skupiny Toyen. Má ho nahradit Jiří Křivka. xxx Master´s Hammer vydávají vlastním nákladem kultovní album Jilemnický okultista. „Je to opereta o třech dějstvích,“ říká šéf kapely František Štorm a dodává, že operetní žánr dokonale vyhovuje okultnímu rámci jeho hudby. „Ostatně v době, kdy operety byly na vrcholu oblíbenosti, spiritismus a magie v Podkrkonoší jely naplno.“ Jilemnický okultista se odehrává v roce 1913. Album vychází rovněž ve Francii u firmy Osmosa Productions. V češtině!
Pravidelné každoměsíční hvězdičkování dopadlo nejlépe pro Václava Koubka s jeho albem Šaty šupáka (3,8), u kritiky dobře dopadli i Vojtěch a Irena Havlovi s deskou Tajemná Gamelanie (3,2) a pocta Olympiku Dej mi víc… Olympic (3,1). Se stejným výsledkem dopadla Křesťanova Druhá tráva (Revival) a Spirituál kvintet s Písničkami z roku raz dva.
Jiří Černý už přestal psát do Rocku & Popu úvodníky, tak ho pro tentokrát nahradí Samir Hauser s právě otištěným textem písně Pearl Harbour. V Česku se totiž rozjíždí těžká drogová mánie: „Padesát let po Pearl Harbouru městem se táhnul divnej smrad. Věděl, co chce, když najel na hérák… Bydlel ve starý továrně, nikdy nepoznal žádnej cit, mozkožrout v jeho hlavě měl co jíst… To je ten hlas, co jsi slyšel, to je ten den, co sis přál, to jsou ty zvláštní stavy, všechno tak akorát, tohle je tvoje máma, neznala tvoje já, neboj se, že to končí, teprve to začíná… Zas seš o krok dál! Vyhráváš… Zrovna ten den, co to chytil, měsíc po gramech prodával, tamti, co si to hlídaj, stáli opodál… Věděl, na co se ho ptali, ale nevěděl, co jim má říct, skřítkové v jeho hlavě chtěj už klid…“