Večer v Paláci Akropolis zaháijlo pražské Jiří Maršíček Trio v klasické sestavě kytara, basa, bicí s velmi slušným bluesrockovým setem. Matt Schofield poté nastoupil také v triu, ovšem bez baskytary, zato s hammondkami. Klávesák Jonny Henderson tak měl „dvojitou službu“, levou rukou totiž celou dobu hrál basové linky. A díky tomu, že byl zapojený jak do klasického klávesového aparátu Leslie, tak ještě do basového zesilovače (kam posílal jen nizké frekvence), tak to i znělo, jako kdyby kapela skutečně basáka měla. Oceňuji takové živé provedení tím více, že mnoho popových i rockových skupin by si dnes v podobném případě klidně pustilo basu z podkladu.
Samotný Matt Schofield si vystačil s jedinou kytarou v podobě bílého Stratocasteru, jedním zesilovačem a pár pedálovými efekty, na které šlapal výstředními botami z hadí kůže (asi otisk života v Americe na původně anglickém kytaristovi). Ve svém pojetí blues se držel převážně v bluesrockových vodách, občas s troškou funku nebo s jazzovými příchutěmi, hlavně v přechodech. Od nich ale vědomě směřuje naopak k větší jednoduchosti ve stylu starých bluesmanů, jak o tom mluvil i nedávno v rozhovoru. Někdy zvolil smršť rychlých kytarových licků, jindy se ale třeba zastavil relativně dlouho na jediné notě s intenzivním, procítěným vibratem.
Jazzové vlivy nezapřel ani bubeník Evan Jenkins, už jen držením paliček, ale samozřejmě i hrou, což dal nejvýrazněji najevo během bubenického sóla. Dalším zpestřením setu byla americká zpěvačka Christine Tambakis, kterou Matt pozval na pódium na dvě skladby v průběhu koncertu a pak ještě znovu na přídavek. S ní se posunul zvuk kapely blíže k New Orleans. Na konci si nadšené publikum vytleskalo ještě druhý, téměř jistě neplánovaný přídavek. Schofieldova první návštěva České republiky se náramně povedla, tak snad se brzy vrátí znovu.
The Matt Schofield Trio
Support: Jiří Maršíček Trio
Palác Akropolis, Praha
16. květen 2024
Verdikt: 80 %