Hudební produkce začala tentokrát trošku netradičně, protože čas mezi zvukovými zkouškami a samotnými koncerty skupin, které dramaturg Karel Buriánek na Headliner Ponton pozval, vyplnila trojice buskerů s bubnem, trubkou a bass saxofonem. Zahráli několik coverů, něco si vybuskovali a ještě víc rozehřáli čekající návštěvníky.
Úderem osmé na pódium nastoupila skupina whyohwhy, což je zbrusu nová kapela vzniknuvší v Brně. Tvoří ji Soňa Amranová, Barbora Hora (jinak písničkářka, kterou jsme zařadili do 50 nadějí tuzemské hudby pro letošní rok a která letošní sérii Pontonů v červnu zahajovala), Dag Markl, Pavel Boika a Daniel Vladík (také člen brněnské skupiny MMNK). Spolu zahráli set minimalistické muziky postavené na neotřelém přístupu k vokálům a kontrastu mezi elektrickými nástroji a akustické kytaře, kterou je možné žánrově zařadit někam mezi slowcore, dream-pop nebo shoegaze. A bylo to skvělé. Pětice si svými vokálními harmoniemi, atmosférickými kytarovými linkami a spletitými rytmy návštěvníky podmanila.
Jako druhé zahrálo duo ba:zel, které tvoří Ewelina Ai-Fen Chiu (zpěv, flétna, klávesy, midi-pedál), Polka s čínskými kořeny vychovaná v Severní Americe, a Daniel Vlček (baskytara, beaty, syntezátory), český audiovizuální umělec. Duo už má na kontě dvě alba, přičemž to druhé nazvané We vydalo v loňském roce. Hrají hudbu, která si vysloužila řadu nálepek jako mrazivý minimalismus nebo electro-nightmare pop. Je postavena na křehkém sopránu, post-techno, trip-hopových nebo trapových beatech, mohutných plochách kláves, hutné base a občas i flétně. A k temné melancholii a znepokojivé atmosféře jejich muziky byla již téměř noční obloha nad ostrovem a pableskující odrazy světel noční Prahy na temné hladině řeky skvělou kulisou. Výborná volba na závěr povedeného večera.