Zpátky do Prahy přijela hlavně kvůli turné s Adonxsem. Šestadvacetiletá zpěvačka vypráví o svých plánech, zkušenostech s psaním popových písniček i plánech zkusit štěstí v Eurovizi.
O EP Slow Burn jste řekla, že jde poprvé o zvuk, který opravdu chcete dělat. Jak byste váš sound charakterizovala?
Má temnější atmosféru a zároveň prvky, které se nehodí do kontextu. Ráda třeba přidám zvuk nebo nástroj, jenž pro danou písničku není zrovna typický. Baví mě hrát si s dynamikou podle toho, jak to cítím, ne, jak by to asi mělo být.
Bude mít vaše budoucí tvorba stejnou atmosféru?
Myslím, že ano. V jednu chvíli jsem si nebyla úplně jistá, protože jsem psala komerčnější písničky na různých songwriting kempech. Což mě sice bavilo, ale výsledný zvuk byl vždy moc vyleštěný a většina vytvořených písniček jela podle šablon. Chci zvuk vyjádřit jinak, dát do něj osobnost a vyhrát si s tím světem. Myslím, že i moje budoucí tvorba bude mít vždy svůj zvláštní charakter. Chci si zachovat svou bizarnost.
Hodně mícháte žánry navzájem, neztrácíte se v nich?
Já poslouchám tolik žánrů a tolik různých věcí, které mě inspirují. Například písnička Tudu Tudu Tu mohla být jen elektronická, ale pak jsem si k tomu brnkala na kytaru a najednou získala kovbojský nádech a vytvořila jsem tím něco úplně jiného. Je sranda nejet v šablonách, ale přidat něco, co bys v žánru nečekal. Miluju experimentování.
Titulní píseň ze stejnojmenného EP. Maella – Slow Burn
V minulém rozhovoru pro Headliner jste řekla, že máte ráda formát EP, protože se tak dá lépe vyjádřit vlastní malý svět. Jaký svět je Slow Burn?
Asi atmosférický a zároveň taneční. Hodně reflektuje období, kdy jsem byla během pandemie zavřená v maličkém bytě, kde jsem si pustila levnou diskokouli, otevřela okno, dala cigaretu, víno a jela třeba Abbu. Tancovat v tom malém prostoru mě vynášelo ven z deprese lockdownu.
Jaká je podle vás ideální chvíle na poslech vaší hudby?
Určitě v nějakých emotivnějších situacích, ale třeba i po cestě na metro. Nebo když večer přijdete domů z flámu a nad někým přemýšlíte. Vždy je to v emotivnější situaci, když jste natěšená, nebo v depresi.
Milujete kinematografii a hodně se filmy inspirujete. Nedávno jste vydala svůj první videoklip, jak vás bavila jeho tvorba?
Bylo to úžasné. Režisér Ruy Okamura je úplný génius. Známe se spolu od malička, takže věděl, co za styl tvořím. Napadla ho skvělá myšlenka, že klip natočíme v čínské restauraci a přidáme kovbojské prvky. Líbí se mi, že jsem mohla pracovat s někým odvážným. Miluju filmy, které boří hranice a jsou něčím zvláštní. A mít možnost natočit klip, který je intenzivní, má myšlenku i surrealistický prvek, mě bavilo hodně.
Skladba Cabin Fever vyšla z EP jako první: Maella – Cabin Fever
Nepřemýšlela jste, že byste si videoklipy tvořila sama?
Časem k tomu určitě dospěju. Zatím jsem nevydala žádný velký videoklip, takže jsem na prvním chtěla spolupracovat s někým, komu věřím. Jsem méně vizuální typ, i když se hodně inspiruji filmem. Spíš přemýšlím nad celkovou estetikou. A Ruy zase umí moje pocity přetvořit na vizuál. Jsem si jistá, že prvním videoklipem naše spolupráce neskončila.
Máte společné koncerty s Adamem Pavlovčinem, vítězem Superstar, nelákalo by vás přihlásit se do podobné soutěže?
Jediné, nad čím bych uvažovala, by byla Eurovize. Přijde mi sympatické, že bojujete s vlastní písničkou. Byla jsem i na českém songwriting kempu, který organizuje Jan Vávra, kde se psaly písničky pro Eurovizi, takže to zkusím tam. Už mám něco připraveného. Na Superstar není můj hlas tak versatilní, mám docela limitovaný rozsah. Nejsem zpěvačka, která by zazpívala Beyoncé. A na Superstar potřebujete být skvělý zpěvák, který je schopný zazpívat v podstatě cokoli.
Seznamte se
Michaela Charvátová vystupující pod pseudonymem Maella je česká písničkářka, autorka, zpěvačka a kytaristka. Debutovala v roce 2016 svým EP It Is Coming. Již několik let působí kromě Prahy také v Londýně, kde vystudovala obor songwriting na britské hudební škole BIMM. K podmanivému charakteristickému hlasu se na novém EP přidal také prvek experimentu. I tak jsou výsledkem popové skladby, které u nás v rádiu neuslyšíte.
První zpěvaččin videoklip, na němž se podílela spolu s režisérem Ruyem Okamurou.