Obrázek k článku GLOSA: Ilonu Csákovou byste v nové písni nepoznali. Afrodiziaka postrádají sílu
| Jarda Konáš | Foto: Profimedia

GLOSA: Ilonu Csákovou byste v nové písni nepoznali. Afrodiziaka postrádají sílu

Píseň Afrodiziaka má být něco jako comebackový singl. Bohužel, Ilona Csáková jako kdyby zpívala na rozloučenou.

Ilona Csáková měla smůlu. S deskou Jemně půl, vydanou v roce 2020 k jejím padesátinám, měla velké plány. Minimálně pomýšlela alespoň na částečný návrat, protože scéna se posunula a nebýt porotcování v talentové soutěži, možná by se na Csákovou už dávno zapomnělo. Bohužel, comebackové plány jí zkazil covid. A tak se rozčarovaná zpěvačka změnila v konspirátorku, což je ještě mírný výraz pro to, co jsme od ní během posledních let slyšeli.

Covid je pryč, kultura znovu ožila, hudební sály jsou otevřené a plné lidí, a tak přišel čas i pro Csákovou, aby zkusila znovu nahodit řetěz. Píseň Afrodiziaka má být něco jako comebackový singl, minimálně vychází ve stejnou dobu, kdy zpěvačka promuje velké podzimní turné Tornero, její první šňůru po pětadvaceti(!) letech.  

Afrodiziaka překvapí především tím, jak jinak Csáková zní. Tohle že je ta samá paní, která kdysi tak válela v Lauře a jejích tygrech? Ta samá zpěvačka, jejíž devadesátkové hity a pozdější muzikálové role z ní udělaly jeden z nejvýraznějších hlasů tuzemského středního proudu? Nejde ani tak o to, že by její hlas nešel rozpoznat, ale oproti dřívějším hitům zmizel drajv. 

Jasně, můžeme na to koukat tak, že Csákové publikum stárne s ní, a tak ploužák s textem, že když už nefungují ani afrodiziaka, pořád nám zůstane láska, může u fanoušků vyvolat empatické souznění. Jako rozlučka na konci koncertu asi fajn, ale pokud mají být Afrodiziaka singlem, po jehož poslechu si řeknu: „Wow, Csáková je zpátky, běžím si pro lístek,“ tak v tomto směru bohužel selhal celý tým, protože je to nuda. Autorsky, produkčně, pěvecky i režisérsky. Co na tom, že video režíroval Noid? Klipů z prázdného divadla, kde hvězda pěje u klavíru, už bylo tolik, že s tuctovějším námětem snad přijít ani nemohli. 

Afrodiziaka působí, že po dozpívání Csáková zamává, pošle vzduchem pusu a zmizí do šatny. Takhle comebackový singl nemá znít. A vůbec to není věkem, nikde není řečeno, že má po kariéře. Csáková je naopak ve věku, kdy Vondráčková měla Dlouhou noc a Cher Believe. Ale na takový comeback to chce holt jiný tvůrčí tým i výkon.