Obrázek k článku GLOSA: Eva Burešová se představila jako „chodící pohroma“. Divočinu stále hledá
| Jarda Konáš | Foto: Championship Music

GLOSA: Eva Burešová se představila jako „chodící pohroma“. Divočinu stále hledá

Na nové skladbě nejvíc zaujme autor a producent Jiří Burian. Vyvstává zde myšlenka na jeho muzikál a vlastně vůbec nezní špatně.

Eva Burešová je typický prototyp talentované zpěvačky, která ač zkouší, co zkouší, má smůlu na repertoár. Podivná divočina s Dymytry a Přemkem Forejtem jménem Žena z oceli byl vyloženě bizarní singl, Úsměv Mony Lisy zase klasický popíček, co by možná oživil titulky televizního seriálu, ale v rádiu zapadne raz dva. Walking Disaster je podobně nemastný neslaný pop, ovšem dává Burešové velký prostor ukázat její pěvecké kvality. Hitparády to neovládne, ale jako muzikálové číslo by to vůbec nebylo špatné, a i nějaká ta slzička dojetí v publiku by se z té dramatičnosti vymáčkla.

V tomto ohledu je zajímavá autorská a producentská práce Jiřího Buriana. Jasně, dělá i seriózní tvorbu, viz Southpaw nebo Republic of Two, ale ve srovnání s tím, co v posledních pár letech dělal s dalšími zpěvačkami jako jsou Berenika Kohoutová nebo Léna Brauner, je Walking Disaster Evy Burešové nečekaně usedlý až konzervativní pop.

Schopnost přirozeně měnit žánry Burian dokázal už dávno, ale tady předvádí zase jinou podobu své tvorby – tradiční dramatický muzikálový pop. Právě proto je Walking Disaster nakonec alespoň trochu zajímavý singl, nechává totiž vyvstat myšlenku, že muzikál složený Jiřím Burianem by vlastně vůbec nemusel být špatný.