První den byl vyhrazen především křtu alba Blurry AF jednoho z nejinovativnějších slovenských producentů Jonatána Pastirčáka, který se v poslední době prezentuje jako Isama Zing. Na křtu ho doprovodila řada hostů, například Oliver Torr, DJ GÄP a další. I zbývající dva dny ovšem nabídly přehršel vynikající hudby.
Hlavní festivalový program probíhal stejně jako vloni na pěti pódiích. Jedno bylo pod širým nebem, čtyři vnitřní. Ta se nacházela v suterénu, přízemí i prvním patře budovy, v níž se skrývala i šestá scéna, na níž se konaly tzv. secret gigs. Komorní akustická vystoupení některých interpretů z ostatních pódií, která byla vyhlašována až v průběhu festivalu.
V Nové Cvernovce se představily více než čtyři desítky interpretů ze Slovenska i zahraničí. Českou republiku letos reprezentovali Amelie Siba s kapelou, Oliver Torr, Sýček a NIVVA. Nicméně za českého zástupce lze považovat i Nichiho Mleboma, v Brně usazeného rakouského songwritera a multinstrumentalistu Juliana Werla.
![](/media/news/wwuy4ghwed-nichi-mlebom-1-930x930-bfccccf2.jpeg)
Nichi Mlebom
Sharpe se koná v jedné budově a jednotlivá pódia jsou doslova přes chodbu, což z něj dělá téměř komorní akci. Dramaturgická pestrost a zastoupení různých žánrů jej zase činí zajímavým i pro širokou veřejnost, i když na ni tento typ veletrhu kapel primárně cílen není.
Nebylo v mých silách absolvovat všechna vystoupení a ani jsem to neměl v úmyslu. Do Bratislavy jsem jel se záměrem poslechnout si co nejvíc jmen, která jsem neznal nebo ještě neměl tu čest je vidět naživo. Dovolím si zmínit interprety, kteří mě zaujali nejvíc.
![](/media/news/zqzaxm7u8m-freekind-1-930x930-e1049fac.jpeg)
![](/media/news/mh2wxxy4sn-freekind2-1-930x930-cb4fd95d.jpeg)
Freekind
Z pátečního programu mě nadchlo vystoupení neosoulového dua Freekind, které tvoří chorvatská pianistka a zpěvačka a slovinská bubenice. Ve své hudbě kapela míchá soul, R&B či jazz. Utkvěla mi i postpunková kapela Global Charming, jejíž vystoupení považuji za svůj osobní vrchol festivalu.
![](/media/news/zmmsa1de7t-global-charming2-1-930x930-74f844fc.jpeg)
![](/media/news/0d9z0n7xz8-global-charming-1-930x930-00e8c423.jpeg)
Global Charming
Holandská čtveřice Global Charming dává ostrý a vtipný post-punk, postavený na opakujících se rytmech, ostrých výkřicích kytar a štěkajícím zpěvu.
![](/media/news/y0kpshgixp-lotta2-1-930x930-c0c4edb8.jpeg)
LOTTA
V sobotu mě potěšila hned první dvě vystoupení. Rád bych zmínil koncert talentované slovenské zpěvačky (jinak také textařky skupiny Fallgrapp) Dagmar Mišíkové. Říká si LOTTA a předvedla své těžko uchopitelné, ale o to uhrančivější, písničky plné atmosféry a silných melodií v akustickém setu za doprovodu cimbalisty.
![](/media/news/4rgqf2eues-lotta-1-930x930-7bd86bc0.jpeg)
Oslovila mě také poměrně nová bratislavská kapela NOV, která ve své hudbě spojuje shoegaze, post-rock a lehkou psychedelii se slovenskými texty.
![](/media/news/m386tyg3or-nov-1-930x930-b5fb7968.jpeg)
![](/media/news/ukpu4hktw5-nov2-1-930x930-021dda1a.jpeg)
NOV
Samozřejmě nemohu zapomenout na výborná vystoupení, která předvedli Amelie Siba s kapelou a Nichi Mlebom. Na venkovním pódiu se představila slovenská zpěvačka a skladatelka Timea (vlastním jménem Timea Gregová) se svým moderním a hudebně barevným popem inspirovaným alternativnějšími žánry. Na největším vnitřním pódiu nazvaném Klub Cverna zase otevírala program slovenská songwriterka s jedinečným hlasem – Tamara Kramar usazená v Brightonu.
![](/media/news/4hx8oqlpoi-tamara-kramar2-1-930x930-ba3b0208.jpeg)
Tamara
Velmi zajímavé bylo také vystoupení experimentální slovinské harfistky, která si říká, rouge-ah. Její abstraktní kompozice postavené na terénních nahrávkách, šumech a loopované digitálně zpracované harfě přitahují pozornost.
![](/media/news/l2tcas548d-rouge-ah-1-930x930-4679e1a5.jpeg)
rouge-ah
A protože mám rád kytary, musím vypíchnout maďarskou dream popovou skupinu Mayberian Sanskülotts, která proplouvá zasněným 80´s new wave romantismem zahaleným gradiózností shoegaze.
![](/media/news/1of7w60qa3-mayberian-sanskalotts-1-930x930-c374a11b.jpeg)
![](/media/news/sz9ewnh0qk-mayberian-sanskalotts2-1-930x930-3860a053.jpeg)
Mayberian Sanskülotts
Stejně tak mi lahodil chytlavý a energický indie-pop s prvky moderní psychedelie a kraut-rocku postavený na exakticé rytmice a zajímavých tříhlasých vokálech srbských KOIKOI.
![](/media/news/9bx4hdhzto-koikoi-1-930x930-0219b55f.jpeg)
KOIKOI
Samozřejmě jsem si užil i podmanivé rytmy na hranici transu krautrockové kapely Sýček a progrockovou jízdu obnovené slovenské skupiny The Ills s novým kytaristou.
![](/media/news/61oqolqo52-the-ills-1-930x930-7757761e.jpeg)
![](/media/news/nm3sksr5nr-the-ills2-1-930x930-7dcf003e.jpeg)
The Ills
Bylo toho hodně a bylo to skvělé. Sharpe byl opět podařená a skvěle organizačně zvládnutá akce, na níž se přátelská atmosféra snoubila s výborným výběrem umělců, kteří si zaslouží pozornost.
![](/media/news/edqgnnitq1-nina-kohout-1-930x930-dd3b8fe5.jpeg)
Nina Kouhout
![](/media/news/suh1qvwp5b-italia-90-2-1-930x930-11fe17ce.jpeg)
![](/media/news/ehpy97y9kx-italia-90-1-930x930-775c65f4.jpeg)
Italia 90
![](/media/news/hs44djnplt-timea-1-930x930-a0ffd903.jpeg)
![](/media/news/ltuc998ybe-timea2-1-930x930-ce5dffce.jpeg)
Timea
![](/media/news/qyxb6zwpg0-tolstoys-1-930x930-49df325f.jpeg)
![](/media/news/qcjj9tmzq4-tolstoys2-1-930x930-d8f64dcc.jpeg)
Tolstoys
![](/media/news/2g3fbtoaup-szueek-1-930x930-c8f8e9ca.jpeg)
Sýček