„Termín hyperpop je tak rozsáhlý, že pod něj najednou spadají různé styly undergroundové taneční, popové i rapové hudby. Je to hnutí, které si na rozdíl od minimálních zvuků libuje ve všem, co je maximalistické,“ říká jednadvacetiletý producent. Ve zvukové pompéznosti vyniká i jeho čerstvé EP s názvem RESEARCH, které napříč čtyřmi tracky zní jako operace, během které vám chirurg do těla voperuje vetřelce z obalu nahrávky.
Všemožné elementy hyperpopu u nás v posledních letech do své tvorby implementovali hudebníci a hudebnice jako Miss Petty, Toyota Vangelis, Terra, litterbin nebo David Lindovsky. Poslední jmenovaný zároveň hostuje ve skladbě CARBON na Dvořákově nejnovější nahrávce. Posluchačský přístup k hudebníkům jako BoLs/sLoB se může pohybovat kdekoliv na škále od ryzí adorace k absolutnímu nepochopení.
Většina skladeb totiž lze na první poslech vnímat jako nahodilé nápady a vize obalující neřízený chaos. „Většina mých věcí vzniká z nějakého hudebního motivu, který potom organicky rozvíjím a ohýbám do mého vlastního chaosu. Struktura každé písně se zakládá na docela obyčejných popových aranžích kombinovaných s organickým sound designem, což hudbě dodává jistou univerzální možnost poslechu,“ říká BoLs/sLoB a dodává: „Hraju si sice s kýčem a dávám hodně na tvorbu jednotlivých zvuků, ale ne až do takových úrovní, že by to úplně rozbilo strukturu písničky.“
BoLs/sLoB na sebe upozornil například v rámci exportní soutěže Czeching. V jeho těkavé pulsující hudbě, která vzniká například prostřednictvím granulárních syntezátorů Omnisphere a Granulator II, lze vypozorovat i některé umělcovy vzory. Patří mezi ně producenti jako Sega Bodega, Jimmy Edgar a Little Snake. Zářijové EP vznikalo přes rok a půl, tracky v čele s HEARTBEAT a BRAVE NEW WORLD tak vzešly z karanténních izolací tohoto období.
Naživo můžete Matěje Dvořáka vidět třeba 2. října v pražském Café V lese nebo v polovině října na Signals Festivalu v Berlíně.