Obrázek k článku GLOSA: Hrůza Tří oříšků Terezy Maškové zapomenuta. Škoda frází ze zdi kuchyně
| Jarda Konáš | Foto: Alexandra Šnaid

GLOSA: Hrůza Tří oříšků Terezy Maškové zapomenuta. Škoda frází ze zdi kuchyně

Tereza Mašková v novém singlu předvádí solidní pop. Škoda, že se mu nevyhly určité neduhy současnosti.

Když jako skladatelský tandem oslovíte Jana Vávru (Jananas) a Ronyho Janečka (John Wolfhooker), tak to prostě nemůže dopadnout blbě. Jejich zkušenost zaručí alespoň minimální standard, pokud si zrovna nevyberou nějakou svou slabší chvilku. Tereza Mašková udělala dobře, že kvůli novému singlu oslovila právě tyto dva pány. Přesně pochopili, na jaké publikum zpěvačka cílí, a napsali jí hit na míru. Což je fajn, protože po tom posledním přešlapu v podobě přezpívání Tří oříšků Mašková potřebovala solidní nový singl.

Je to přesně ten typ ideálního popu pro mainstreamové publikum. Jemně rozhoupaná sloka, co vygraduje do silného refrénu, pak to zopakovat a písnička je na světě. A pod tři minuty, to budou mít radost i v rádiu. Jednoduchý nápěv refrénu si fanynky zapamatují hned a velmi pravděpodobně si budou prozpěvovat na koncertech spolu s Maškovou. Ideálka, takhle se dělá popík, za který se nemusí autoři stydět.

Je trochu škoda, že jinak solidní singl sráží povrchní slogan „jíst, spát, meditovat, milovat.“ Je to typická módní fráze, všechny ty YOLO a Live, love, laugh si dnes kdekdo píše na stěny bytů nebo je má natištěné na hrníčcích, v nichž si ke snídani dělá kávu, a žádné textařské umění to věru není. Na druhou stranu, nejsou zrovna tyto motivační fráze přesně to, co chce Maškové publikum slyšet? Nejspíš ano, osobně nepodezírám tvůrčí dvojici Vávra / Janeček z nějakého flinkání, naopak, věděli, co skládají. Leč do kánonu tuzemské textařiny píseň asi nevkročí.

A pak je tu samozřejmě ten otravný product placement, kde si holky hrají na zpívání do zabalených sušenek Mila místo mikrofonů. Není to chyba Maškové, klip se sám nezaplatí a kdejaká firma cestou product placementu dnes umělce podporuje. Daní za to jsou pak trochu na sílu vymyšlené scény, které vybočují z koncepce klipu.

Jíst, spát, meditovat, milovat je tak slušný popový singl, kterému se nevyhly určité neduhy současnosti, tedy vmontovaný product placement a určitá frázovitost. Ani jedno však Maškové a jejímu týmu nejde příliš vyčítat, takhle se dnes zkrátka ten mainstream občas dělá.