Tvrdé jádro americké country odráží druh životního stylu a konzervativních hodnot, na kterých asociace mající pod palcem tisíce vlivných rádiových country stanic nepřestává trvat. Nařčení z bělošské hudby určené pouze bělochům, bigotnosti a rasismu se country establishment víceméně směje s vědomím, že pokud se to nedotkne miliardového byznysu, nesmírné obliby a politické přízně, není co řešit. A když dojde k nějakému veřejnému průšvihu, třeba k masové vraždě na country festivalu, asociace zarytě mlčí. Nebo, s ohledem na společenské pnutí, jindy přijde s gestem budící dojem, že se konečně chytla za nos a přitom, jak ukazuje příklad rasisticky si ulevujícího zpěváka Morgana Wallena, pouze trpělivě čeká, až všechno vyšumí. Mimochodem: i přes nepřijatelný škraloup a zákaz vstupu na předávávání výročních cen country v roce 2021, Wallenova popularita raketově vystřelila a prodej alb mu stoupl o sto procent. Zpěvákovi fanoušci tím vyslali jasný vzkaz: na naši country nám nikdo sahat nebude. A sedm letošních Wallenových nominací oproti vyzmizíkováné Beyoncé také o lecčems vypovídá.
O albu Cowboy Carter se toho napsalo víc než dost a jako kulturní fenomén bylo rozebráno na kousky. Připomeňme snad jen fakt, že spustilo velkou debatu ohledně záměrně potlačované historické role černochů na vzniku country a zatuchlosti konzervativního křídla žánru. Do kterého podle svých slov Beyoncé nadále nepatří; nebo má z předchozích zkušeností ten pocit. Zřejmě správný: s Cowboy Carter, jednou z událostí roku, se totiž stala první černoškou usazenou na prvním místě albového country žebříčku Billboardu, a to samé dokázala se singlem Texas Hold 'Em bodujícím současně v Hot 100. S hlasujícími členy asociace to přesto ani nehnulo a u country rádií v podstatě propadla.
Argument, že album Cowboy Carter není dostatečně country je při sledování, kolik popových hvězd začalo najednou nosit kovbojské klobouky a hlásit se ke country, ačkoliv od ní byly dosud vzdálené miliony světelných let, úplně mimo mísu. Rapující Shaboozey, zpívající s Beyoncé na jejím albu ve dvou skladbách a dosahující jako první černošský zpěvák téhož žebříčkového úspěchu se nominace na nejlepšího nového country umělce a za singl A Bar Song (Tipsy) na rozdíl od ní dočkal.
V čem je tedy problém? Museli bychom se vrátit do roku 2016, kdy Beyoncé podpořila politicky vyhraněné, tudíž, i přes všechny obří úspěchy zatracené trio The Chicks, což jí nebylo dosud odpuštěno. A hlavně, není žádným tajemstvím, že country scéna má dlouhodobý problém s ženami a černošskými umělkyně obzvlášť. A tuhle obecně přijímanou normu nedokázala prolomit ani celebrita velikosti Beyoncé.