Pro Sabrinu Carpenter byl poslední rok poměrně turbulentním obdobím. Předskakovala Taylor Swift na latinskoamerické a australské části jejího masivního turné, čímž se dostala do většího povědomí lidí. Přitom nelze říct, že by byla do té doby neznámou hvězdičkou bez zkušeností. Spíš naopak.
Svou kariéru odstartovala stejně jako třeba Miley Cyrus, Selena Gomez anebo Olivia Rodrigo – působením na Disney Channel. Role v sitcomu Riley ve velkém světě byla její vstupenkou do šoubyznysu, protože už v roce 2014 podepsala s vydavatelstvím Hollywood Records, které vlastní právě Disney, smlouvu na pět desek. Ta první jí vyšla v dubnu 2015. Od té doby Sabrina Carpenter usilovně pracovala a sázela alba jedno za druhým. Na letošní srpen chystá už šesté.
„Když vás lidi zaregistrují v době, kdy jste dítě, je pro ně těžké vás najednou vidět jako ženu. Já se ale nikdy nesnažila proces dospívání urychlit. Rostla jsem, když jsem sama cítila, že bych měla, ne když to říkal někdo jiný,“ popsala už před rokem hudebnice pro magazín Glamour, jakými změnami během své kariéry prošla. „Jak stárnete, nacházíte sebevědomí a sami sebe.“
Pro zpěvačku může být aktuální úspěch znamením toho, že se, minimálně do jisté míry, skutečně našla. Píseň Espresso, kterou vydala začátkem dubna, představuje totiž její nejsilnější singlový zářez. V hitparádě Billboard
Hot 100 se skladba vyšplhala na čtvrtou pozici a v době psaní tohoto textu se v žebříčku drží už sedm týdnů. „Ta písnička je tak trochu o tom, že vidíte svou ženskost jako super schopnost,“ popsala hudebnice pro BBC.
Pro Apple Music pak dodala, že Espresso napsala ve Francii a jde o ten druh písně, kterou je zábavné zpívat se živým publikem. „I když lidé mě a moji hudbu neznají, pustí si tenhle song a budou mít aspoň trochu představu o mém humoru,“ míní hudebnice.
Hlavně upřímně
Mnohá média předvídají, že právě Espresso se stane absolutním soundtrackem léta, má k tomu samozřejmě všechny správné ingredience, jako jsou chytlavá melodie i příjemná prosluněná atmosféra. Sabrina Carpenter ale mezitím představila i druhý singl z chystané desky, nazvaný Please Please Please, pod nímž je autorsky podepsaný i Jack Antonoff. „Tenhle projekt je pro mě celkem jedinečný a doufám, že bude jedinečný i pro vás,“ napsala při oznámení alba.
Navzdory tomu, jaký úspěch zpěvačka, která se před několika lety dostala i do žebříčku magazínu Forbes 30 pod 30, se singlem Espresso zažívá, není jejím cílem psát podbízivé písničky. „Nelíbí se mi představa, že popová hvězda je někdo, kdo píše chytlavé songy s banálními myšlenkami,“ řekla Carpenter v konverzaci se zpěvačkou a herečkou Mayou Hawke. „Sama jsem vyrostla na Stevie Nicks, Dolly Parton, Carole King a Patsy Cline. A jejich hudba mi nutně nepřijde jako pop.“
Žánr ale podle pětadvacetileté hudebnice nehraje zas tak velkou roli. „Hudba tkví v upřímnosti, autenticitě a čemkoli, co vás přitahuje. Na mém posledním albu byla spousta stylů, chci v tom pokračovat i nadále,“ uvedla. „S písničkami trávím hodně času, a ty, které chci poslouchat i po půl roce až roce a přijdou mi pořád jako nové, se mnou rezonují nejvíc.“
Hudbu navíc vidí zpěvačka a příležitostná herečka jako to hlavní ve svém životě. „Jako dítě jsem byla kvůli zpěvu šikanovaná. Měla jsem spoustu snů, které se mi vyplnily. Hodně lidí si myslelo, že se ve skutečnosti skrze mě realizují rodiče a já vždy musela vysvětlovat, že to s tím nemá nic společného,“ uvedla zpěvačka, které se v její přelomový rok podařilo vůbec poprvé vystoupit i v populárním komediálním pořadu Saturday Night Live.
„Je zvláštní nad tím vším přemýšlet. Že vás někdo postavil na Zemi s nějakými myšlenkami, které se vám usadily v hlavě. A vy se každý den budíte a snažíte se je zrealizovat.“
Tak jedno letní espresso, prosíme, prosíme, prosíme!