Ano, také konec podzimu byl bohatý na spoustu tvrdých novinek. Kapely nadále tlačí na pilu a pod rukama hluboko laděných kytar vysílají do světa krásu skrze drsné riffy, které otřásají vnitřnostmi. Prosincové Natvrdo ale představuje také jeden singl, který oproti ostatním zas tak tvrdý není. Zato baví lehkou atmosférou a krásnými melodiemi, které tvrdou muziku umí posunout do úplně jiné dimenze. A právě tímto novým songem začneme.
Resolve: Smile
S jednou z nejkrásnějších písní francouzské metalcorové scény přišli koncem října lyonští Resolve, kteří bezesporu patří mezi komety žánru. Skupina se totiž vytasila s bonusovými tracky z nejnovějšího alba Human (2023). Mezi nimi se objevila pecka Smile, kterou kapela doplnila také o nádherný videoklip plný záběrů z jakéhosi divokého pobřeží – ten k fantastické písničce naprosto skvěle pásne.
Dominantním prvkem skladby Smile je její velkolepý refrén, ve kterém zpěvák Anthony Diliberto leze hlasem fantasticky vysoko. Skvěle v písni fungují také zkreslené kytary, které si jinak drží ten správně drsný corový zvuk. Nemluvě o breakdownovém přechodu do finálně gradující pasáže, která je vskutku epochální. Vlastně je zajímavé, že se tento track neobjevil už v základu desky, jedná se suverénně o jednu z nejlepších písní Resolve v jejich slušně rozjeté kariéře.
Life of Agony: The Crow
Alternativní metalová stálice Life of Agony se vrací do Prahy. Skupina složená kolem transgender zpěvačky Mini Caputo, zahraje 17. prosince v pražském klubu Rock Café, a to speciální unplugged show. Ještě před evropským turné však potěšili fanoušky novou skladbou The Crow. A už jen ze samotného videoklipu je jasné, komu je píseň věnována.
Odkazuje totiž na herce Brandona Leeho, který byl v březnu roku 1993 nešťastně zastřelen během natáčení kultovního filmu Vrána (The Crow). Poklidná a značně smutná rocková balada je zajímavou poctou, ve které nechybí ani dojemné kytarové sólo. Ačkoli je skladba natočená na typicky elektrické kytary a bicí, bude určitě zajímavé si ji poslechnout také v akustickém provedení. Tak snad se s ní Life of Agony v Rock Café také vytáhnou.
Sylosis: The Path feat. Debbie Gough
Po odchodu kytaristy Joshe Middletona z metalcorové mašiny Architects bylo jasné, že úroveň jeho domovského projektu Sylosis opět rapidně stoupne. Josh, jakožto frontman tohoto moderního metalového souboru, se začal stoprocentně koncentrovat na kompozici nových skladeb, přičemž výsledkem je nový singl The Path. Ten vokálně navíc podpořil ženský scream Debbie Gough ze skupiny Heriot.
The Path je zároveň poutavou metalovou skladbou, která si bere něco z metalcoru, něco z black metalu a něco i z thrash metalu. Je to svěží skladba, která v sobě absorbuje mnoho vývojových etap metalu jako takového. Zároveň ale působí naprosto aktuálně –
i díky skvělé produkci. Temný a místy i trochu táhlý song kapela navíc doplnila o tíživý černobílý videoklip plný ohňů, lebek i jiných symbolů smrti. Prostě skvělá podívaná pro metalového fanouška.
Malevolence: Trenches
Sheffieldská hardcorová úderka Malevolence patří suverénně mezi nejlepší kapely britské corové scény a nutno podotknout, že to dokazuje nejen na pódiu. Jejich nahrávky mají díky vynikající produkční práci intenzivní sílu, přičemž efektivním způsobem pracují jak s digitálním, tak analogovým soundem. Malevolence zároveň nejsou úplně typickou hardcorovou kapelou. V jejich muzice lze slyšet prvky thrashe nebo i metalcoru – naopak má vlastní a poměrně nezaměnitelnou tvář. Typickou ukázkou je jejich kosti drtící novinka Trenches.
Singl ukazuje Malevolence v největší formě. Tvrdé kytarové riffy a krutopřísný vokál frontmana Alexe Taylora skvěle doplňuje i hluboký vokál kytaristy Konana Halla. Atmosféru našlapané pecky navíc umocňuje klip se záznamem divokých shows kapely, a to společně se záběry na ulice jejich domovského města. Tohle je prostě pořádná hardcorová nálož se vším všudy.
Headbussa: Mass Effect
Obdobně nekompromisním, leč o poznání špinavějším soundem jako Malevolence disponují také hardcoroví harcovníci Headbussa z Paříže. Ti nedávno vydali klip k singlu Mass Effect z posledního EP Vengeful Mind a audiovizuální nářez to je opravdu výživný. Nekompromisně sestříhané záběry z jejich šílených koncertů, při nichž padá každou vteřinu z pódia nějaký šílený fanoušek, dodávají samotné písni další energii.
Mass Effect je pro Headbussa typickým hardcorovým songem, který je zároveň tak trochu oslavou žánru a jeho rané podoby. Pro mnohé dnešní hardcorové fanoušky může tahle muzika být trochu oldschool, síla se jí ale nedá upřít. Tuhle a spoustu dalších řízných pecek navíc kapela představí 8. prosince v pražském Meet Factory. Na evropské turné si je totiž vytáhly ikony žánru Terror, kterým budou tito mladíci předskakovat.