Nevystoupí sice, jak by se z titulku mohlo zdát, v diskusním pořadu Marka Ebena Na plovárně, kooncert se nicméně koná na pražské Občanské plovárně, kde se tato talk show zpočátku natáčela - její obraz je k vidění v úvodní znělce. Na jednoho hosta každopádně dojde - svými písněmi jejich vystoupení doprovodí Jiří Schmitzer.
První studiové album Malé písně do tmy kapela, v níž dále hrají kytarista Pavel Skála, bubeník Jiří Skála a kontrabasista Jaromír Honzák, vydala již před čtyřiceti lety – v roce 1984. Přesto skupina, v jejíž skladbách se mísí různé hudební žánry, ať už je to folk, jazz nebo šanson, od té doby vydala pouze šest řadových studiových alb.
Dosud poslední desku Bratři Ebenové nahráli ve slovenském studiu Birdland. „Co my víme je deska, ve které o něco jde, i když je vyjádřením určité beznaděje. Ale žádný strach, není to depresivní album. Ebenovský šarm by to snad ani nedovolil. Pánové ani ve svém věku neztratili intelekt a auru lidskosti, která je po celou dobu jejich kariéry provází.“ psal recenzi na album Josef Vlček.
Nová deska opět podtrhuje vypravěčský um Marka Ebena, který přinesl mnoho chytlavých textů s jasným obsahem. A i když je většina písní vážná, rozkošný menuet o jezevčíkovi vás donutí se usmívat. A přitom měla být původně o něčem úplně jiném. „Je to písnička o našem jezevčíkovi. „Základem byl menuet, který máme v jednom představení ve Viole, a já jsem na to napsal trochu absurdní, dalo by se říct zámecký text: Když k nám pan kníže přijít ráčí / poklona, úklona a to stačí. Přinesl jsem to do kapely a kluci kroutili hlavami, co to je. A já na to: To je takový text. A oni: My tomu nerozumíme. Proč to je? – Berte to jako text ke hře, která nebyla napsaná. – Viděl jsem, že jim to vysvětlení nestačí, že to začínají považovat za trochu blbé, a to je pro mě varovný signál. Řekl jsem si tedy, že to zkusím přepsat. Nakonec to vyšlo o hezkých pár mil vedle – jiné téma a díky němu vlastně i jiná písnička.“ Vyprávěl Marek Eben v rozhovoru pro rubriku Textaři. Rozpovídal se i o tom, co by měl obsahovat dobrý text, nebo jak on sám přistupuje ke psaní písňových textů.