Marek Reinoha

Náhledový obrázek k článku Kouzlo malých pódií Rock for People. Proti Slipknot pálil Skotační kulomet

Kouzlo malých pódií Rock for People. Proti Slipknot pálil Skotační kulomet

Na hlavním pódiu Rock for People buráceli Slipknot, ale já vyrazil na druhou stranu areálu. Na dvou malých pódiích se zde vystřídaly tři výborné kapely, jejichž koncerty byly důkazem, že nejen headlinery je člověk živ.

Náhledový obrázek k článku Sebevražedný oddíl na Rock for People. Grandson se stal překvapivou hvězdou

Sebevražedný oddíl na Rock for People. Grandson se stal překvapivou hvězdou

Na 30. ročník Rock for People míří padesát tisíc lidí. Kromě zážitků z koncertů největších hvězd si každý z nich domů odveze další čerstvé hudební objevy. Co zaujalo našeho redaktora Marka Reinohu první den festivalu, ve středu 11. června?

Náhledový obrázek k článku Terezie Kovalová: Lidi mě vidí jako modelku, ale jsem pankáč, který hulí a miluje sci-fi

Terezie Kovalová: Lidi mě vidí jako modelku, ale jsem pankáč, který hulí a miluje sci‑fi

Byt v pražském činžáku voní kávou a čerstvým drobenkovým koláčem. Terezie Kovalová mě vítá s úsměvem, který vás odzbrojí dřív, než se vůbec posadíte. Jedna z nejvýraznějších českých violoncellistek, známá z nahrávek Davida Stypky, Vladivojny La Chia, Lenky Dusilové či Zvířete jménem Podzim, se po letech spolupráce s jinými rozhodla vydat na sólovou cestu. Budeme spolu mluvit o pozoruhodném příběhu alba, které dostalo název Zinka.

Náhledový obrázek k článku Alois Göbel zahalil Headliner Ponton křehkou krásou. Atomy nevadí nabíjely energií

Alois Göbel zahalil Headliner Ponton křehkou krásou. Atomy nevadí nabíjely energií

Energické vystoupení kapely Atomy nevadí a křehké skladby písničkáře Aloise Göbela zahájily 5. června na Střeleckém ostrově v Praze letošní sérii Pontonů hudebního magazínu Headliner.

Náhledový obrázek k článku Talentovaná kapela Atomy Nevadí zhudebňuje depresi malého města

Talentovaná kapela Atomy Nevadí zhudebňuje depresi malého města

Kapelu Atomy Nevadí jsme zařadili mezi letošních 50 nadějí tuzemské hudby. Co je nového u skupiny, která nedávno pokřtila svou debutovou desku nazvanou Přibližovadla?

Náhledový obrázek k článku NAŽIVO: Žádná pompa. Jenom nářez. Iron Maiden jsou i po půl století při síle

NAŽIVO: Žádná pompa. Jenom nářez. Iron Maiden jsou i po půl století při síle

Britská heavymetalová stálice Iron Maiden ke svým padesátým narozeninám připravila fanouškům dárek ve formě turné Run For Your Lives. Po dvou zahajovacích koncertech v Budapešti kapela zavítala do Prahy, která se tak stala teprve druhým městem, kde kapela představila speciální vzpomínkový setlist, zbrusu novou pódiovou show a také nového bubeníka Simona Dawsona.

Náhledový obrázek k článku LOKÁL: Ze zkušebny pražského gymnázia k dramatu. Seznamte se s dravými Bits of Us

LOKÁL: Ze zkušebny pražského gymnázia k dramatu. Seznamte se s dravými Bits of Us

Při každoroční práci na únorovém materiálu 50 nadějí tuzemské hudby si pro sebe vždy objevím nějakou skupinu, na kterou bych normálně nenarazil. Anebo třeba mnohem později. To je i případ kapely Bits of Us, která si zaslouží, abych vám ji více představil.

Náhledový obrázek k článku NAŽIVO: Zpěv, ticho a svíčky. Zola Jesus v Brně omámila intenzitou

NAŽIVO: Zpěv, ticho a svíčky. Zola Jesus v Brně omámila intenzitou

Žádné světelné efekty, žádná elektronika. Jen zpěvačka v černých šatech, klavír a akustika Červeného kostela. Tak vypadal brněnský koncert Zoly Jesus – temný, silný a nezapomenutelný zážitek.

Náhledový obrázek k článku Zola Jesus přenese komorní klavírní zážitek z turecké kaple do Brna

Zola Jesus přenese komorní klavírní zážitek z turecké kaple do Brna

Českobratrský evangelický chrám Jana Amose Komenského v Brně je postavený ve stylu severoněmecké gotiky z červených režných cihel, a proto je lidově označován jako Červený kostel. Jeho interiér, který se v souladu s protestantskou tradicí vyznačuje strohostí a jednoduchostí, bude 20. května hostit intimní sólový klavírní koncert Zoly Jesus.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: S jednoduchým a hloupým albem Viagra Boys se tančí nejlíp

RECENZE: S jednoduchým a hloupým albem Viagra Boys se tančí nejlíp

Stockholmští post‑punkeři Viagra Boys vydali své čtvrté a téměř eponymní album Viagr Aboys, o němž frontman Sebastian Murphy prohlásil, že je „jednoduché a hloupé“. Tím naznačil, že se kapela odklání od společensko‑politického šílenství a zaměřuje se na absurdní prostotu každodenního života. I právě díky tomu jde o jejich dosud nejlepší album.