Josef Vlček

Náhledový obrázek k článku GLOSA: Terezie Kovalová vstoupila na sólovou dráhu. Orfeus je opravdová krása

GLOSA: Terezie Kovalová vstoupila na sólovou dráhu. Orfeus je opravdová krása

Terezie Kovalová je vynikající violoncellistka, známá mimo jiné z nahrávek Davida Stypky, Vladivojny La Chia, Borise Carloffa, Zvířete jménem podzim. Na alternativní scéně proslula jako členka Calm Season a dalších projektů. Teď se konečně rozhodla pro sólovou dráhu – za měsíc jí vyjde první album Zinka. Spolupracuje na něm s producenty Pjonim a Aid Kidem. Vydání debutu předchází singl Orfeus. Jestli bude celá deska jako její předskokan, je na co se těšit.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Velká popová deska Debbi? Možná, ale mimo český vkus. Proteče ušima

RECENZE: Velká popová deska Debbi? Možná, ale mimo český vkus. Proteče ušima

Kdysi jsem jel kamsi s Ivanem Králem a on mi v autě přehrával skladbu, kterou právě udělal s jednou českou zpěvačkou. „Dobrý!“ povídám. „Hm. Ale dovedu si představit, jak by ji zpívala Tina Turner!“ A takové je i nové album Debbi. Dobré, ale mohlo to být mnohem lepší. Písně mají na víc, než jim nabízí zpěvačka. Ale i zpěvačka má na víc, než jí nabízejí možná až příliš uhlazené skladby, až moc tlačené do středního proudu.

Náhledový obrázek k článku VLČKOVIZE: Otázky předem? „Polib mi čau!“ Aneb čeho se bojí čeští rappeři

VLČKOVIZE: Otázky předem? „Polib mi čau!“ Aneb čeho se bojí čeští rappeři

Éra idealistů je u konce. Dorostla generace podnikatelů v hudbě, která chce mít všechno pod kontrolou a nejvíce se bojí demaskování. Dobře je to patrné na české hiphopové scéně.

Náhledový obrázek k článku VLČKOVIZE: Komunisti  v maskáčích i Kaťáci. Bizarní  kouzlo plesů odnesl čas

VLČKOVIZE: Komunisti v maskáčích i Kaťáci. Bizarní kouzlo plesů odnesl čas

Od dob filmu Hoří má panenko mají české plesy trochu jinou image než třeba plesy ve vídeňské opeře. U nás jich bývalo odjakživa hodně. Pro své maturanty je pořádaly střední školy, konaly se plesy národnostních menšin, hasičů, sportovních jednot. Prostě, plesala kdejaká zájmová skupina.

Náhledový obrázek k článku RECENZE: Olympic to má rád napořád. Petr Janda je stále bezkonkurenční melodik

RECENZE: Olympic to má rád napořád. Petr Janda je stále bezkonkurenční melodik

Petr Janda je velký bourák. Ve svých třiaosmdesáti vede už dvaašedesátý rok Olympic, ba co víc, vydal s ním i nové album Bombarďák. V diskografii kapely je trochu chaos, takže odhadem je zhruba třiadvacáté. Ale o množství nejde. Podstatná je úroveň – vzdor už trochu stařeckému, občas kňourajícímu hlasu a ne vždy plynulému frázování je každá z dvanácti skladeb vysoko nad úrovní většiny českého pop rocku. V čem to je?

Náhledový obrázek k článku PŘED TŘICETI LETY: Jaroslav Uhlíř proti snobárnám. Písničky jsou pro lidi

PŘED TŘICETI LETY: Jaroslav Uhlíř proti snobárnám. Písničky jsou pro lidi

V rubrice Flashback Josef Vlček připomíná, o čem se psalo přesně před třiceti lety. Jak vypadala česká hudební scéna v dubnu roku 1995?

Náhledový obrázek k článku VLČKOVIZE: Jak popové klany fixlovaly Slavíky. A proč to na Andělech nejde

VLČKOVIZE: Jak popové klany fixlovaly Slavíky. A proč to na Andělech nejde

Vždycky, když se blíží nějaké hudební ceny – Slavík nebo Andělé – vystartuje někdo s tezí, že se bez toho cirkusu obejdeme. Mnozí namítají, že se v takových anketách švindluje. Dnes to ale není pravda.

Náhledový obrázek k článku Velký český hudební příběh. Poslední tečka za nekonečným boogie Miroslava Imricha (část 1)

Velký český hudební příběh. Poslední tečka za nekonečným boogie Miroslava Imricha (část 1)

Na českou scénu vpadl Mirek Imrich jako bomba. Doslova přes noc. Bývalý člen bezvýznamných skupin Variace, Galaxie, Atomový dudy a Mentols se po dvou letech ve skupině Abraxas skoro přes noc stal velkou rockovou hvězdou přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Co se stalo? Abraxas změnil styl a z nudného pinkfloydovského rocku přešel na mnohem živější a temperamentnější sound ve stylu Police. To tu chybělo!

Náhledový obrázek k článku VLČKOVIZE: Když se Janáček zamiluje, ví to celé Brno!

VLČKOVIZE: Když se Janáček zamiluje, ví to celé Brno!

Klavírní cyklus Leoše Janáčka Po zarostlém chodníčku patří mezi skvosty české klasické hudby 20. století. První řada, složená z deseti skladbiček v délce jedné až skoro čtyř minut, napsaná v letech 1902 až 1908, je zajímavá tím, že – na rozdíl od řady druhé – skladatel pojmenovává každou kompozici. Proč? Na to se pokusím odpovědět.

Náhledový obrázek k článku Ester Kočičková o psaní textů: Když jsem popíjela, to bylo jiné puzení!

Ester Kočičková o psaní textů: Když jsem popíjela, to bylo jiné puzení!

„Kde není hlava, tam jsou emoce,“ perlí právě na pódiu Ester Kočičková. Pod tímhle jménem se skrývá Renata Kozáková, kterou známe jako jednu z nejoblíbenějších českých stand‑up komiček, pověstnou svým břitkým, často nekorektním humorem, s nímž – věrna svému pseudonymu – dokáže pořádně zatnout drápky. Někdy i do sebe.