Obrázek k článku NOTY VOLE: Dolly Parton není Dolly Buster. A vášně nad Blink-182 (13/114)
| boi | Foto: Marek Reinoha, koláž: Headliner

NOTY VOLE: Dolly Parton není Dolly Buster. A vášně nad Blink-182 (13/114)

Podcastová revue časopisu Headliner ve třináctém vydání konečně dostála názvu revue. Zavítáme na Verandu Danyho Stejskala, zhodnotíme nový singl Blink-182 i egománii Davida Kollera, které sluší černobílá. A dopustíme se úvahy, zda už jsme na konci éry Yzomandiase.

„Tohle musí být pro fanoušky pecka,“ hodnotí nadšeně Dany Stejskal nový singl, který blink-182 vypustili jako vějičku před novým albem. Přestože v osazenstvu naší revue není ani jeden velký příznivec kapely, náš kolega Jarda Konáš to od ultras skupiny odnesl za docela střízlivou recenzi pražského koncertu, singl One More Time u nás až kupodivu docela zarezonoval. „Travis Barker by měl hrát už jenom štětkama,“ říká rozhodně Honza Vedral. 

Příjemně nás překvapily i nové singly Davida Kollera a Vypsané fixy. „To jsem nečekal, dostal jsem hezkou písničku, která je vysloveně velkolepá. Pěkná Kollerovská balada, která polechtá tu strunu, co má,“ neskrývá nadšení wlado. „Musíš si to dvakrát oposlouchat, aby sis zvykl na to frázování. Ale pak to stojí za to. Líbi se mi to i vizuálně,“ naráží Dany na klip, pod kterým je podepsaný i Antonín Kratochvil. „David Koller natočil k poslednímu albu video ke každé písni. Že si na konec nechá takový klenot, to jsme čuměl,“ přidává se Honza. 

To nové album Yzomandiase v sekci novinek takové nadšení nevzbudilo. „Pečlivě jsem si to projel a pro mě už je to dávno vyčichlý. To co na tom bylo zajímavý, proč to mělo koule, odešlo nějak úplně do háje,“ konstatuje Dany Stejskal. „Celý to album mi splývá do jednoho beatu.“ „Nemá to wow efekt. Pilotní singl neudělal ani půl milionu,“ nebrzdí své rozpaky ani wlado. „Témata už se vyloženě recyklujou.“ Vrací se Yzomandias ke kořenům, nebo už jeho kořeny všichni známe tak, až to nikoho nezajímá?

Osazenstvo revue noTY VOLE důkladně probralo také prvního oznámeného headlinera Rock for People, kterými jsou Bring Me The Horizon. A také blížící se parádu v podobě nového alba Dolly Parton. „Je třeba připomínat, že Dolly Parton a Dolly Buster jsou dvě různá jména a dvě různé ženy. Každá se živí něčím jiným. I když oba talenty jsou nezměrné,“ zakončuje Dany edukativní složku podcastu, ještě než přijde na řadu rubrika Trendy. 

V té jsme se umnými kličkami vyhnuli hiphopovým písním. Řeč byla o kapele Škwor a jejich singlu Pocit viny, ale taky o Michalu Horákovi. Proč jeho tvorba Honzovi připomíná televizní estrády z devadesátých let? A nakonec i o Mikolasi Josefovi, který natočil písničku tak inspirovanou Edem Sheeranem, až to nepůsobí jako náhoda.  

Drobné neshody tentokrát kupodivu přinesla rubrika Tipy. Honza Vedral přinesl song Noc je ještě mladá od kapely Sto zvířat a ska jako žánr u kolegů neprošlo, i když na mrazivě cynickým textu songu se nakonec shodli i wlado s Danym. S Krajinou Ró, kterou do tipů zařadil wlado, se zase nedovedl úplně popasovat Honza Vedral. A ani country popíček  v podání Emily Ann Roberts, kterým přitopil Dany Stejskal, nevzbudil všeobecné nadšení. Ale to je dobře. Každý má svůj vkus a kdybychom se v noTY VOLE na všem shodli, nebylo by o čem mluvit. 

No a na konci? Na konci nemohl chybět další hrůzný ušní červ. 

Co je obsahem třináctého vydání? 

  • Blink-182: Má cenu se těšit na jejich album? 
  • David Koller: Velkolepé uzavření projektu 
  • Vypsaná fixa - Na Sedmičce je to punk! 
  • Dolly Parton má jiné přednosti než Dolly Buster  
  • Yzomandias a jeho repetice, repetice, repetice 
  • Ponor do trendů: Vydá Škwor velkou rockovou desku? Bavič nebo písničkář Michal Horák. A Mikolas kopírka Josef.  
  • Tipy: Sto zvířat naposled, Krajina Ró a chvála kytar, Emily Ann Roberts a trochu popu do toho country. 
  • A samozřejmě taky ušní červ... 

Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k třinácté části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.