Obrázek k článku Headliner Půda: Skutečný úspěch přijde až s koncertem pravdy
| boi | Foto: Karel Šuster

Headliner Půda: Skutečný úspěch přijde až s koncertem pravdy

Co je to úspěch? A jak vypadá cesta k němu, když začínáte od nuly? Ve druhé části diskusního večera Headliner Půda zpěvačka Lenny, PR specialistka Kateřina Králová a umělecký ředitel Universal Music Jiří Kouba mluví o konkrétních strategiích, slepých uličkách i zlomových okamžicích, které formují úspěšnou hudební kariéru.

„Základ je píseň,“ zdůraznil Jiří Kouba druhé polovině večera v Malostranské besedě, z níž si nyní můžete poslechnout záznam v podcastu Headliner CZ. „Ale když ji máš, musíš umět navázat. Následuje práce s producenty, vizuálem, sociálními sítěmi a živým vystupováním. A to je často kámen úrazu. Není to jedna píseň, je to kontinuální práce.

Kouba mluvil zejména o vývoji kariéry Pam Rabbit, která podle něj „ví, co chce, jak to chce a často si to i sama vyrobí“. Zásadní zlom v jejím případě přišel s písní DM Friends a virálním hitem Space, který „odstartoval úplně novou etapu“. Přesto dodal: „Po virálu musí přijít další krok. A další. Jinak to spadne.“

Diskuse se stočila i k roli TikToku. „Je to urychlovač částic emocí,“ popsal Kouba trefně, jak sociální síť funguje v případě hudby a hudebních fanoušků. „ Jde jen o úryvek písně, který se spojí s momentem. Ale je to rychlé – stoupá to strmě a stejně tak to padá.“

Lenny přiznala, že pro ni je TikTok stále nepřirozeným prostředím: „Když skládám, jde to ze mě. Je to emoce, osobní věc. Nedokážu to napsat jen proto, aby písnička měla 15sekundový refrén.“ Dodala ale, že i ona platformu sleduje a učí se s ní pracovat. „Pam Rabbit mě k tomu vlastně přivedla. Řekla – toč, to je součást.“

A jak je to s umělci a jejich požadavky na PR?

„Já nikomu neslibuju, že z něj udělám hvězdu,“ říká Kateřina Králová. „Ale když jdete na ryby, taky máte větší šanci, že něco chytnete, když si k vodě vezmete prut. A někdy je třeba ten prut v podobě snídaně v televizi – i když to umělce v 6 ráno příliš nebaví.“

Kateřina dala za příklad kapelu The Rasmus, jejíž členové po nočním koncertu bez řečí dorazili na natáčení ranní show. „Byli prostě připravení, protože věděli, že je to součást jejich práce.“ Upozornila tak na to, že úspěch je vždy kombinací talentu, přístupu a ochoty dělat i nepohodlné věci.

Celá debata nakonec dospěla ke společnému bodu: tím skutečným testem je koncert. „Můžeš mít hity, můžeš trendovat. Ale až když přijdou lidi na koncert, víš, že se to povedlo a ukáže se, zda na to máš,“ shrnula Kateřina Králová. „já tomu říkám koncert pravdy.“

Třetí Headliner Půda se konala 14.4, v Malostranské besedě. Projekt vzniká za podpory Ministerstva kultury a Ochranného svazu autorského. Další, Výjezdní pokračování se chystá na 13.6. v rámci festivalu Rock for People. Hosty budou Jaroslav Špulák a Márdi z Vypsané fixy. A téma? Pravda o Rock for People!