Obrázek k článku RECENZE: Ice Spice drží své první album silou vlastního pozadí. Pomáhá jí Travis Scott
| Petr Malásek | Foto: Coughs

RECENZE: Ice Spice drží své první album silou vlastního pozadí. Pomáhá jí Travis Scott

Newyorská rapperka Ice Spice, která si na debutovou desku přizvala i Travise Scotta, není v amerických rapových a populárních-hudebních kruzích neznámé jméno. Ačkoliv si svými singly získala srdce davů, její album Y2K! nepřináší nic nového.

Od roku 2021 se rychle dostala do povědomí snad všech: hlavně díky svým spolupracím s umělkyněmi jako je PinkPantheress, Nicki Minaj či samotnou Taylor Swift. Je důležité říct, že jsme řadu písní z nového alba na Y2K! znali už dříve, protože vyšly ve formě singlů, například Think U The Shit (Fart), Gimmie A Light, anebo největší hit alba Did it First s londýnským rapperem Central Cee. Právě Cee je jedním ze tří hostů, kteří se na albu objevují – další dva jsou američtí rappeři Travis Scott a Gunna. Bohužel všichni tři jsou ve chvíli, kdy jejich tracky skončí, plně zapomenutelní.

Drill nikdy nebyl postaven na srdceryvné lyrice. Nazvat ale texty Ice Spice hloupými je eufemismus. Notná část obratů na albu se dotýká až fekální tématiky. Dovolil jsem si pár z nich kreativně přeložit. „Jsem slečna Hovínková, ale nikdy nesmrdím.“ (BB Belt); „Myslíš, že jsi hovno? Holka, nejsi ani prd.“ (Think U The Shit); „Jsem slečna Hovínková, jakože potřebuji plenku“ (Gimme A Light); anebo, pro mě asi nejvtipnější: „Týpek si vzal falešný prášek proti bolesti, teď mu škrundá v bříšku.“ (Plenty Sun). Když se k tomu přičte nespočet odkazů na její velkou zadnici (Phat Butt), tvoří to celek, kterému se vlastně ani nejde nesmát. Ale to, co říká, je zrovna u interpretky jako je Ice Spice vlastně úplně jedno.

To, co celé album drží nad vodou, je hudební produkce. O všechny beaty alba se postaral RiotUSA, stejně jako o její minulé hity, jako například drillovou předělávku písně Barbie World nebo track Gangsta Boo. Na spolupráci této rapperky a producenta je skvělé, že beaty hrají čistě na umělčiny silné stránky. Její hlas a rychlá flow by nesklízela takový ohlas, kdyby za ním nestál drillový beat s rychlým kopákem a hajtkami.

Na jiných drillových projektech, například nyní už mrtvého rappera Pop Smoka, bylo vidět, že se snaží ukázat různé polohy a flow. Ice Spice se o nic takového nesnaží – prostě vytvořila 11 drillových tracků, které za sebe naskládala na album. Je škoda, že nám na albu neukázala víc.

VERDIKT: 45%

Debutové album newyorské rapperky Ice Spice je čistě postavené na drillovém zvuku. Rapperka nám ukazuje, že ji tento subžánr sedí, ale také nám ukazuje, že nic jiného neumí. Jediná věc, která projekt drží pospolu jsou beaty a odkazy na její zadek. Ačkoliv mám osobně drill rád, Y2K! žánru nic nového nepřináší. Věřím, že v DJ setu či živě budou písně jako Did it First, Gimmie A Light, anebo GYAT budit nadšenou odezvu – ale to je spíše produkcí než rapovým výkonem Ice Spice.