Obrázek k článku PREMIÉRA: Mat213 je v novém singlu Romeo a Annabelle Julie z paneláku
| Šárka Hellerová | Foto: Pavla Hartmanová

PREMIÉRA: Mat213 je v novém singlu Romeo a Annabelle Julie z paneláku

Kotě in the panelák je milostný příběh holky ze sídliště a kluka s modrou krví. Do písně z pár dní starého alba Nesu oheň si Mat213 pozval zpěvačku Annabelle.

Zatímco Mat213 v roli zamilovaného Romea z aristokratických kruhů venčí na sídlišti svého ušlechtilého psa, Julie Annabelle Kapuletová zpívá „mohla jsem být rich girl, ale teď musím být cool kid“ a vyhlíží lásku z miniaturního panelákového balkónku. „Když jsem dostala demo od Mata, tak jsem čekala něco trochu jinýho, než co jsem uslyšela. Kotě in the panelák mě hned chytlo kvůli tý melancholii. To je prostě moje,“ říká ke spolupráci Annabelle. „Zároveň si ale uchovalo ten humor, který u Mata známe. Navíc jsem v paneláku původně vyrůstala, takže se mnou ten track celkem srostl.“

Ona pochází z podobného světa jako on, ale zatímco on s přáteli hraje šachy, pétanque a tenis dodnes, její rodinu potkal prudký sešup a žije v 2+1 na Stodůlkách. Přestože si k sobě našli cestu. Klasickou love story písně Kotě in the panelák nahlíží Mat213, držitel hudebních cen Apollo a Vinyla, očima Generace Z.

Mat213 prý desku Nesu oheň tvořil pro „lidi, kteří sedí na lavičce a pijou alkohol jen proto, aby se opili. Jsou chytřejší než jejich kámoši, kteří vydělávají hodně peněz, ale pohodlnost hází hleny na jejich ambici. Album je pro lidi, kteří se zkusili brát vážně, ale buď to neumí, nebo se při té představě cítí prostě trapně. Pro všechny jím milované trolly.“ Samotná skladba Kotě in the panelák z tohoto hlediska vyznívá ideálně.

Annabelle není jediným hostem na novém albu. Václav Noid Bárta Mata213 doprovází v písni Dekadent love. V songu Corinthia pak publikum uslyší Arletu.

„Nechci dělat nový, hranice bourající věci, který nikdo neviděl nebo neslyšel. Chci dělat věci, co už všichni viděli a slyšeli, ale já je chci dělat po svým,“ říká Mat213 o novém albu, jež mixovali Martin Hoffer (Skyline, EMA Prague) a Lukáš Turza (SNAP Mastering), a dodává: „Tohle arogantně sebevědomé prohlášení se drží za ruku se snahou dělat populární hudbu víc pro “lidi”. Jde o odpornej povýšeneckej přístup, kterej se snažím mírnit falešnou skromností. Ta je převlečená za sebeuvědomění.”