Obrázek k článku Na pohřbu Petra Hoška z Plexis se zpívalo, tančilo i pogovalo
| boi | Foto: PD

Na pohřbu Petra Hoška z Plexis se zpívalo, tančilo i pogovalo

Přátelé, kolegové a fanoušci se do velké obřadní síně v pražských Strašnicích přišli rozloučit se zpěvákem punkových Plexis Petrem Hoškem opravdu stylově.

Nebyl to obyčejný pohřeb. S frontmanem, který po krátké nemoci zemřel minulý týden v pouhých pětapadesáti letech, se nejdříve na uzavřeném obřadu rozloučila rodina a nejbližší.

Potom se obřadní síň obrazně proměnila ve svého druhu punkový festival. Nechyběl stánek s pivem zdarma, dýdžejové, nebo mexičtí hudebníci se sombrery na hlavách, kteří připoměli Hoškovu vášeň pro latino hudbu. Všudypřítomné emblémy Slavie zase upomínaly na jeho oblíbený fotbalový mančaft a backdrop na zemi zase na jeho domovskou kapelu Plexis, s níž strávil v podstatě celý život.

Největší emoce se také vzedmuly, když se sálem rozezněl největší hit Plexis, písnička Báry. Slova české verze písně, kterou původně složili Ramones pod názvem Pet Cemetary (Hřbitov zvířátek, to bylo zvlášť ironické), zpíval sborově celý sál. Někteří z přítomných pankáčů a dalších smutečních hostů se oddávali i tanci či pogu.

Petra Hoška tak vyprovodili se slovy, které dobře vystihovaly jeho život: „Zapomenout na sváry, vždyť svět jsou jen báry. Zastavit káry a jít dál.“

Mezi účastníky pohřbu nechyběl výkvět pražské punkové, undergroundové i jiné hudební scény. „Pohřeb Sida byl veselej i smutnej,“ zhodnotili obřad členové skupiny Visací zámek.

„Chvíli se hrálo, zpívalo i pogovalo, pivo zadarmo hnal z trubek do kelímků Slash s Dušanem Léblem a král punku Hony s knížetem pornofolku Závišem a pobočníkem Pixiessem se smáli i plakali,“ vystihli náladu všech přítomných slovem i obrazem.

Půlnoční rebel si lepší obřad přát ani nemohl.